ده ها کشته و زخمی در حمله هوایی به شهر «القائم» در غرب عراق


حمله هوایی به شهر «القائم» واقع در استان «الانبار» در غرب عراق ده ها کشته و زخمی برجای گذاشت.

به گزارش عرصه به نقل از روسیا الیوم، شورای استان الانبار عراق روز چهارشنبه از کشته شدن بیش از ۱۰۰ نفر در حمله هوایی به شهر «القائم» واقع در نزدیکی مرزهای سوریه که تحت سیطره گروه تروریستی داعش قرار دارد، خبر داد.

«عید عماش» سخنگوی شورای استان الانبار در گفتگو با شبکه سومریه اعلام کرد در بمباران هوایی مرکز شهر القائم بیش از ۱۰۰ نفر کشته و شمار زیادی از غیرنظامیان زخمی شدند.

وی ضمن درخواست برای تحقیق در خصوص این حادثه که منجر به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان گردید، مدعی شد که حمله هوایی به اشتباه توسط جنگنده های عراقی انجام شده است.

در همین حال «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق حمله هوایی به شهر القائم را که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر شد محکوم کرد.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از دو عضو پارلمان عراق و منابع محلی از کشته شدن ۵۵ الی ۶۰ نفر در سه حمله هوایی به یک بازار پر ازدحام در مرکز شهر القائم واقع در استان الانبار عراق خبر داده بود.

هنوز مشخص نشده است جنگنده‌ های کدام کشور این حمله هوایی را انجام دادند اما «معاذ الجغیفی» از رهبران قبایل در شهر «الحدیثه» اعلام کرد که حمله هوایی توسط ائتلاف بین المللی تحت سرکردگی آمریکا انجام شده است.



دیدگاهها بسته شده است.