ماهواره تحقیقاتی هند در مدار قرار گرفت

به گزارش عرصه به نقل از زی‌نیوز، این ماهواره که در ساعت ۱۰:۲۵ صبح چهارشنبه به وقت محلی پرتاب شده است بر روی شاتلی به ارتفاع ۴۴٫۵ متر و وزن۳۲۱ تن قرار گرفت. وزن خود این ماهواره ۱۲۳۵ کیلوگرم است.

۱۸ دقیقه پس از پرتاب موشک به فضا ماهواره از بدنه آن جدا شده و در مدار قطبی خورشیدی در فاصله ۸۱۷ کیلومتری سطح زمین قرار گرفته است.

کران کومار رییس سازمان تحقیقاتی هند گفت: امروز پرتاب موفقیت‌آمیزی داشتیم و پنل‌های خورشیدی ماهواره به خوبی مستقر شدند و با این ماهواره ما قادریم تصاویر سه‌بعدی لایه‌ای از زمین داشته باشیم.

وی افزود: برای اولین بار توانستیم از دوربین روی بدنه موشک استفاده کنیم و به صورت زنده جدا شدن ماهواره از موشک و استقرار پنل‌های خورشیدی را ببینیم.

این ماهواره در ادامه ماموریت ماهواره‌های RESOURCE-1 و RESOURCE-2، که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۱۱ به فضا فرستاده شده بودند، پرتاب شد و برای عکسبرداری با کیفیت بالا به کار گرفته می‌شود.

همراه با این ماهواره یک اسکنر با کیفیت بسیار بالا و دو حافظه ۲۰۰ گیگابیتی فرستاده شده است که ذخیره‌سازی و ارسال عکس برای ایستگاه زمینی را امکان‌پذیر می‌کنند.

براساس اعلام آژانس فضایی هند این ماهواره به مدت پنج سال فعال خواهد بود و عکس ارسال خواهد کرد.



دیدگاهها بسته شده است.