افتتاح یکی از بهترین بیمارستان‌های کشور در سراوان تا پایان دولت یازدهم

به گزارش عرصه، دکتر سید حسن هاشمی در سفر به استان سیستان و بلوچستان و شهرستان سراوان افزود: احداث چندین طرح عمرانی و بهداشتی در سطح استان سیستان و بلوچستان و راه اندازی چندین مرکز شاخص درمانی از اولویت های وزارت بهداشت در این منطقه است.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: یکی از بهترین بیمارستان های کشور تا پایان دولت یازدهم در شهرستان سراوان واقع در جنوب سیستان و بلوچستان به بهره برداری خواهد رسید.

هاشمی خاطرنشان کرد: بیمارستان سراوان یکی از طرح های مهم کشور است که تا پایان این دولت به بهره برداری می رسد.

وی افزود: یکی از بهترین بیمارستان های کشور را در سراوان خواهیم داشت و در کنار این بیمارستان به زودی مجتمع آموزش عالی سلامت نیز راه اندازی خواهد شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: وجود دو همسایه در مرزها با این استان باعث انتقال برخی از بیماری ها به سیستان و بلوچستان و پس از آن به کل کشور می شود بنابراین هدف اصلی ما این است که کل استان را زیر پوشش شبکه بهداشت ببریم که البته کار بسیار دشواری است.

وزیر بهداشت گفت: تعداد پایگاه ها و مراکز بهداشتی، زایمان ها، تخت های بیمارستانی، پزشک و پرستار در استان افزایش یافته و از سوی دیگر تعداد سزارین ها کاهش یافته است که این اقدامات قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: سیستم بهداشتی و درمانی در سیستان و بلوچستان به برکت انقلاب اسلامی ایران از شرایط خوبی برخوردار است که این رشد قابل باور نیست.

وی افزود: برخی شاخص های سلامت در این استان بهتر از مناطق دیگر است اما در برخی از شاخص ها نقاط کوری وجود دارد که نیاز به رفع نقص ها و توسعه شبکه بهداشتی و درمانی داریم.

وزیر بهداشت امروز جمعه در ابتدای ورود به فرودگاه سراوان مورد استقبال معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، نماینده مردم سراوان در مجلس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شماری دیگر از مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم محلی قرار گرفت.

دکتر هاشمی در این سفر چهار روزه به سیستان و بلوچستان که در آستانه هفته وحدت صورت گرفت، علاوه بر بازدید و افتتاح طرح های بهداشتی درمانی سه دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی استان قرار است اعمال جراحی چشم را در درمانگاه چشم پزشکی بنیاد خیریه نورآوران سلامت شرق کشور در قصرقند انجام دهد.



دیدگاهها بسته شده است.