کولاک نماینده خوزستان در مجارستان/سینا صنعت قهرمان کشتی فرنگی باشگاه های جهان شد

به گزارش عرصه،سومین دوره رقابت های کشتی فرنگی باشگاه های جهان در بوداپست مجارستان با قهرمانی تیم سینا صنعت ایذه نماینده ایران در این رقابت ها به پایان رسید.

تیم جوان و بی ادعای سینا صنعت که پیش از این در دیدار نیمه نهایی با برتری ۶ بر ۲ مقابل تیم پر مهره بیمه رازی شگفتی ساز شده بود در دیدار فینال به مصاف تیم پر مهره بیوک شهیر استانبول رفت و در پایان با برتری ۵ بر ۳ جام قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کرد.

عبدالمحمد پاپی نخستین فرنگی کار ایران بود که روی تشک رفت و در حالی که ابتدای مبارزه یک امتیاز از حریف عقب افتاد در نهایت با عملکردی قابل تحسین ۶ بر یک به برتری رسید تا نخستین مبارزه به سود نماینده ایران به پایان برسد.

علی ارسلان که در دیدار نیمه نهایی این مسابقات دست به کار بزرگی زده بود و از سد داوور استفانک صرب دارنده مدال طلای المپیک ریو با حساب ۹ بر ۹ گذشته بود در دیدار فینال به مصاف یوکسل ترک رفت و در حالیکه ۳ بر یک از حریف عقب بود در دقیقه پایانی با غیرت و جنگندگی مثال زدنی ۵ امتیاز از آن خود کرد و در نهایت ۶ بر ۳ به برتری رسید تا دومین پیروزی نیز از آن ایران شود.

رد اعتراض مربیان ترک در ثانیه های پایانی پس از بازبینی فیلم باعث شد یک امتیاز دیگر به ارسلان داده شود و به امتیاز ۶ برسد.

محمدعلی گرایی کشتی گیر جوان شیرازی سینا صنعت سومین نماینده ایران بود که به روی تشک رفت و موفق شد سلجوق جان را در نهایت ۴ بر یک از پیش رو بردارد.مربیان ترک که بدلیل باخت در سومین مبارزه عصبی بودند اینبار نیز بدلایل واهی در پایان مبارزه به تیم داوری اعتراض کردند که باز هم این اعتراض رد شد تا گرایی یک امتیاز دیگر کسب کند و ۴ امتیازی شود.

پژمان پشتام کشتی گیر تهرانی تیم سینا صنعت که در دیدار نیمه نهایی جلفالاکیان نایب قهرمان المپیک از ارمنستان را از پیش رو برداشته بود چهارمین نماینده ایران بود که مقابل امره کوش به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد تا اولین پیروزی نصیب تیم ترکیه ای شود.

ماکسیم مانوکیان ارمنستانی کشتی گیر سینا صنعت در وزن ۸۰ کیلوگرم در پنجمین مبارزه مقابل سلجوق جبی کشتی گیر نامدار ترک و دارنده ۳ مدال طلا و یک نقره جهان دست به کار بزرگی زد و در پایان مقتدرانه و با نتیجه ۷ بر یک به برتری رسید و چهارمین پیروزی ارزشمند را برای نماینده ایران رقم زد.

داود عابدین زاده کشتی گیر با تجربه وزن ۸۵ کیلوگرم ششمین مبارز ایران بود که در دیداری حساس و سرنوشت ساز به مصاف متهان باشار رفت و در پایان ضمن برتری ۷ بر ۴ پنجمین پیروزی را از آن سینا صنعت کرد تا نماینده شگفتی ساز خوزستان جام قهرمانی کشتی فرنگی باشگاه های جهان را بالای سر ببرد.

در حالیکه قهرمانی نماینده ایران مسجل شده بود،علی اکبر حیدری کشتی گیر جوان سینا صنعت که در نیمه نهایی مهدی علیاری را شکست داده بود در دیداری تشریفاتی به مصاف چنک ایلدیم کشتی گیر عنوان دار ترک رفت و در پایان با نتیجه نزدیک ۳ بر ۲ شکست خورد.

رضا کایالپ یکی از شاخص ترین کشتی گیران این رقابت ها و قهرمان جهان و المپیک آخرین نماینده ترکیه بود که در سنگین وزن به مصاف پاتاریدزه کشتی گیر گرجستانی سینا صنعت رفت.این مبارزه در پایان ۳ دقیقه وقت اول یک بر یک شد.در تایم دوم کایالپ ترک به سختی یک امتیاز دیگر گرفت تا در نهایت ۲ بر یک پیروز شود.

در نهایت دیدار فینال با حساب ۵ بر ۳ به سود سینا صنعت ایذه به پایان رسید.

نتایج انفرادی دیدار فینال بین تیم های سینا صنعت ایذه و استانبول بیوک شهیر ترکیه به ترتیب زیر است:(اسامی کشتی گیران سینا صنعت ابتدا آمده است)

۵۹ کیلوگرم: عبدالمحمد پاپی ۶ -مصطفی ساگلام یک

۶۶ کیلوگرم: علی ارسلان ۶ – آتاکان یوکسل ۳

۷۱ کیلوگرم: محمدعلی گرایی ۴ – سلجوق جان یک

۷۵ کیلوگرم: پژمان پشتام صفر – امره کوش ۲

۸۰ کیلوگرم: ماکسیم مانوکیان ۷- سلجوق جبی یک

۸۵ کیلوگرم: داود عابدین زاده ۷- متهان باشار ۴

۹۸ کیلوگرم: علی اکبر حیدری ۲ –  جنگ ایلدیم ۳

۱۳۰ کیلوگرم:  زویادی پاتاریدزه –  رضا کایالپ

این رقابت ها با حضور ۱۶ تیم در بوداپست مجارستان برگزار شد و تیم بیمه رازی دیگر نماینده ایران در این رقابت ها و قهرمان ۲ دوره پیش این رقابت ها با برتری مقابل نماینده کشور میزبان به عنوان سومی این رقابت ها دست یافت.



دیدگاهها بسته شده است.