المپیاد ورزشی بازنشستگان در ۶ رشته ماه آینده برگزار می‌شود

به گزارش عرصه، علی‌اصغر بیات در مراسم اختتامیه سومین المپیاد ورزشی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر کشور در خرم‌آباد، اظهار کرد: المپیاد ورزشی بازنشستگان در شش رشته دی‌ماه امسال در استان خوزستان برگزار می‌شود که انتظار می‌رود روسای استان‌ها هرچه زودتر نفرات برگزیده خانم‌ها را به کمیته استانی معرفی کنند.

وی افزود: یکی از اهداف برگزاری المپیاد ورزشی ترویج فرهنگ ورزش در حفظ سلامت، ایجاد نشاط و شادابی، ارتقا صحت و سلامت بازنشستگان  و مستمری‌بگیران است.

بیات اضافه کرد: جامعه سه‌میلیون‌نفری بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در  حال حاضر با احتساب خانواده نزدیک به هفت میلیون نفر را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه نیازمند برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند برای تقویت روحی و جسمی این افراد در دوران بازنشستگی هستیم، اضافه کرد: باید توجه ویژه‌ای به بازنشستگانی که پس از سال‌ها تلاش و کوشش در عرصه تولید سازنده کشور دوران مهمی را به سر می‌برند داشته باشیم.

این مسئول یادآور شد: کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی و اداره کل امور بازنشستگان با مساعدت مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، مساعدت‌های زیادی در حوزه بازنشستگان داشته است.

بیات یادآور شد: سومین المپیاد ورزشی در  قالب طرح «نسیم سلامت» در  شش رشته ورزشی آقایان در رشته‌های شنا، پینگ‌پونگ، دارت، شطرنج، تیراندازی با تفنگ بادی و فوتبال دستی برگزار خواهد شد.

این مسئول افزود: مصمم هستیم تا ورزش را به‌عنوان یک اولویت مهم در زندگی گروه هدف و بازنشستگان نهادینه کنیم و به تمام استان‌ها دستورالعمل ابلاغ‌شده تا این اهداف را نهادینه کنند.

وی بابیان اینکه معتقدیم که ورزش در زندگی بازنشستگان بسیار بااهمیت است و کانون‌ها را مکلف به این کار بزرگ کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: ورزش را یک نوع سرمایه‌گذاری می‌دانیم چراکه هر چه قدر  مردم از سلامتی جسمی برخوردار باشند هزینه درمان کمتر است.

رئیس عالی کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه امیدواریم این برنامه‌های اثرگذار را  برای سال‌های آینده تداوم دهیم، گفت: سال گذشته در پنج رشته ورزشی این رقابت‎ها برگزار و امسال در شش رشته انجام خواهد گرفت و اعتقاد داریم که باید سطح رشته‌ها را بالا ببریم.



دیدگاهها بسته شده است.