لزوم بازتعریف نظام پژوهش دانش‌آموزی در مدارس

به گزارش عرصه، حجت الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش در آموزش و پرورش با بیان اینکه کسانی که بدانند چه باید کنند و از کجا شروع کنند در زمانه خود دچار تردید نمی‌شوند گفت: شناختن آینده، نگاشتن برنامه‌های آینده و پیش بینی راهکارهایی برای آینده ما را رو به جلو پیش می‌برد.

وی افزود: در دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت نیازمند آن هستیم که ضرورت‌ها و نیازهای دستگاه خود را بشناسیم زیرا برنامه‌های ما بدون پیوست پژوهشی به درستی پیش نمی‌رود.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر انتخاب ما در روش نامناسب باشد عوارض آن سال‌ها گریبانگیر ما می‌شود گفت: از پژوهش انتظار داریم که آینده را برای ما بروشنی ترسیم کند تا دچار خطا نشویم و کاستی‌ها را شناسایی کند تا آن را رفع کنیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید فرهنگ پژوهش را در جامعه توسعه دهد، آموزش و پرورش دستگاه دولت ساز و ملت ساز است و ملت واحد ایرانی در آموزش و پرورش شکل می گیرد.

محمدیان با بیان اینکه آموزش و پرورش اگر بتواند ملت خوبی تربیت کند دولت خوبی شکل می گیرد گفت: در مواردی از قبیل بهداشت فردی ، روانی و اجتماعی، آسیب های اجتماعی، تقویت و ترویج اقتصاد مقاومتی، سلامت و تندرستی، ورزش همگانی و قهرمانی، ورود فرزندان به عرصه های سیاسی و حتی پژوهش از آموزش و پرورش انتظار می رود که وظایفی را انجام دهد.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید پژوهش های دانش آموزی در مدارس را جدی گرفت اظهار کرد: باید نظام و سامانه پژوهش دانش آموزی را باز تعریف کنیم و ادبیات پژوهشی دانش آموزان مبتنی بر برنامه درسی و متناسب با مدارس باشد و نه دانشگاه‌ها؛ از پایه ششم تا پایان متوسطه در دروس و نوع فعالیت‌هایی که پژوهش محورند باید به این مهم توجه کنیم.

وی با اشاره به توسعه درس پژوهی در معلمان گفت: معلمان تجارب خود را ثبت و به رشته تحریر در بیاورند زیرا می‌تواند برای آینده ماندگار شود.



دیدگاهها بسته شده است.