بازنمایی «سال گرگ» در مرکز تبادل کتاب

به گزارش عرصه به نقل از  روابط عمومی کانون اندیشه‌ جوان، چهارمین نشست کتاب‌نوش در مرکز تبادل کتاب برگزار می‌شود و به بازنمایی کتاب «سال گرگ» با حضور عزت مطهری – چهره مبارزاتی انقلاب -، مسعود احمدیان – معاون فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی و نویسنده فیلم سیانور – و همچنین نویسنده کتاب خواهد پرداخت.
«کتاب‌نوش» عنوان مجموعه نشست‌های نقد، رونمایی و بازنمایی کتاب است که با همکاری کانون اندیشه جوان و مرکز تبادل کتاب قرار است هر دو هفته یک‌بار برگزار شود.

«سال‌گرگ» نیز تازه‌ترین اثر جواد افهمی است که پیش‌تر «سوران‌سرد» از او منتشر شده است. این کتاب روایتگر برهه‌ای حساس از تاریخ پیش از انقلاب است؛ سال ۱۳۵۴ اعلام رسمی تغییر مشی و ایدئولوژی سازمان مجاهدین خلق پس از انتشار جزوه سبز به مارکسیست است و اکنون رمانی با  این مضمون (تغییر مشی) منتشرشده که تصویری از تسویه‌های درون‌سازمانی را نشان می‌دهد و خواننده را در حال‌وهوای روزهای سال ۱۳۵۴ قرار می‌دهد، روزهایی که به بهانه اعتقاد به اسلام نیروهای مسلمان ترور و از داخل سازمان پاکسازی شدند. رمان «سال گرگ» توسط انتشارات شهرستان ادب منتشر شده‌ است.

در این رمان، جواد افهمی با قرار دادن شخصیت‌هایی نیمه واقعی، نیمه غیرواقعی، تاریخ را روایت کرده است. همچنین او در این اثر تخیل هم کرده است تا بتواند به ساحت رمان پایبند باشد. توصیفات ریز و جزیی یکی از ویژگی‌های افهمی است که در «سال گرگ» هم این توصیفات دیده می‌شود وخواننده با آن‌ها فضای قصه را در ذهنش شکل می‌دهد.
زمان غیر خطی در رمان روشی است که نویسنده، برگزیده تا روایت‌های خود را بیان کند و رفت و برگشت‌های زمانی، خواننده را در موقعیت قرار می‌دهد. «سال گرگ» را می‌توان در دسته رمان‌های پلیسی و تعقیب وگریز قرار داد و خواننده پیوسته باید دست به کشف بزند و واقعیت را از غیر واقعیت تشخیص بدهد.
چهارمین نشست مراسم بازنمایی کتاب با هدف رواج کتاب و کتابخوانی بین مخاطبان، همچنین بازخوانی و برجسته‌سازی کتب مهم و تاثیرگذار، ۲۲ آذرماه ساعت ۱۵ تا ۱۷ در مرکز تبادل کتاب به نشانی چهارراه ولی‌عصر، خیابان برادران مظفر، مرکز تبادل کتاب برگزار می‌شود.



دیدگاهها بسته شده است.