توکلیان: می‌ترسیدیم نگذارند حسین‌خانی به کشتی ادامه دهد

امیر توکلیان در گفت و گو با عرصه درباره کسب مدال برنز مصطفی حسین‌خانی آزادکار وزن ۷۰ کیلوگرم ایران در مسابقات جهانی و همچنین عنوان پنجمی بهنام احسان‌پور در این رقابت‌ها که در نهایت منجر به نایب قهرمانی ایران در رقابت‌های جهانی اوزان غیرالمپیکی شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در چند ماه گذشته کشتی ایران خود را آماده حضور در المپیک می‌کرد، عملاً از خرداد ماه به بعد کشتی‌گیران این دو وزن را در اختیار نداشتیم. بعد از المپیک و پس از برگزاری رقابت انتخابی تیم ملی در این دو وزن در مجموع ۴۵ روز فرصت داشتیم تا خود را برای حضور در این مسابقات آماده کنیم که سعی کردیم از این فرصت اندک به بهترین شکل استفاده کنیم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد افزود: در مدت ۴۵ روز توانستیم این دو کشتی‌گیر را به حدی از آمادگی بدنی برسانیم تا بتوانند در مسابقات جهانی عملکرد خوبی از خود نشان دهند. به اعتقاد من احسان‌پور می‌توانست به مدال طلا برسد اما بر اثر یک اشتباه فردی طلا را از دست داد و در سه ثانیه آخر مغلوب حریف آمریکایی شد.

وی با تمجید از عملکرد مصطفی حسین‌خانی و کسب مدال برنز در این رقابت‌ها، گفت: حسین‌خانی در دیدار مقابل حریف ترک با ضربه سر حریف از ناحیه بالای چشم شدیداً دچار آسیب‌دیدگی و تورم شد و به سختی و با کمپرس یخ توانستیم او را به ادامه مسابقات برسانیم. پس از شکستی که او مقابل حریف روس داشت وی با همان وضعیت موفق شد کشتی‌گیران بلغارستان و ازبکستان را شکست دهد.

توکلیان با بیان اینکه چشم راست حسین‌خانی پس از مبارزه با حریف بلغار دچار تورم بیشتری شد، افزود: می‌ترسیدیم پزشک مسابقات اجازه ندهد حسین‌خانی با این وضعیت برای دیدار رده‌بندی به روی تشک برود اما با یخ درمانی که انجام شد خوشبختانه حسین‌خانی به روی تشک رفت و با غیرتی که بر روی تشک نشان داد توانست کشتی‌گیر ازبک که قهرمان بازی های آسیایی و سوم جهان بود را شکست دهد و به مدال برنز جهان برسد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد تصریح کرد: حسین‌خانی هم شایستگی رسیدن به مدال طلا را داشت اما آسیب‌دیدگی او باعث شد بر روی عملکردش تاثیر منفی بگذارد. در نهایت دو کشتی‌گیر ما زحمت خود را کشیدند، هر چند می‌توانستیم به نتیجه بسیار بهتری برسیم. با همه این تفاسیر با تلاش احسان پور و حسین‌خانی توانستیم پس از روسیه نایب قهرمان جهان شویم.

وی با اشاره به در پیش بودن رقابت‌های جام جهانی تهران، گفت: هدف ما این است هر چه سریعتر تمرینات آماده سازی تیم ملی را آغاز کنیم تا بتوانیم با آمادگی بالا بار دیگر در تهران جام قهرمانی را بالای سر ببریم. انشاءالله با ترکیبی از بهترین نفرات تیم ملی در این رقابت‌ها حاضر خواهیم شد.



دیدگاهها بسته شده است.