سکانس پایانی نیم فصل لیگ برتر والیبال؛ معروف دست نداد، شاهمیری تهدید کرد

به گزارش عرصه،  آخرین بازی نیم فصل اول لیگ برتر والیبال نیز با حواشی فراوانی همراه بود ، حاشیه هایی که یک پای آن معروف، یک پای آن شاهمیری و البته ویدئو چک بود.

دو تیم بانک سرمایه و پیکان تهران برای تعیین قهرمان نیم فصل مرحله گروهی لیگ به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه ۳ بر ۲ به نفع مدافع عنوان قهرمانی به پایان رسید.

تا اواسط ست سوم این دیدار شرایط آرام بود اما بعد از چندین امتیاز که با اشتباه داوری به تیم‌ها رسید، وضعیت متفاوت شد و بیشتر از مسائل فنی،‌ مسائل داوری و اعتراض‌ها به چشم می‌آمد. داور اول این بازی فرهاد شاهمیری داور بین المللی و با سابقه ایران بود اما اشتباه‌های او و تیم داوری‌اش باعث شد که چند بار در طول مسابقه رای برگردد و سعید معروف پاسور پیکانی‌ها اعتراض‌های شدیدی را نسبت به او انجام بدهد.

این اعتراض‌ها در اواخر ست چهارم و همچنین ست پنجم شدت گرفت تا جایی که در زمان قرعه کشی ست پنچم شاهمیری به ناظر مسابقه اعلام کرد که اگر شرایط اینگونه باشد در ست آخر بازی را قضاوت نمی‌کند. او اعلام کرد که به دلیل اعتراض های فراوان نمی تواند داوری این مسابقه را ادامه بدهد.

علاوه براینکه اشتباه های داوران این بازی باعث برهم خوردن نظم مسابقه شد اما واکنش های عجیب سعید معروف که بر سر خود می‌زد این بی نظمی را بیشتر کرد و موجب تهییج تماشاگران می‌شد. تا جایی که نظری افشار و غفور تلاش کردند این بازیکن را آرام کنند. آن سوی میدان هم بازیکنان بانک سرمایه به مانند عادل غلامی به داور اعتراض کردند.

پایان درگیری شاهمیری و معروف هم خیلی جالب نبود. بعد از پایان بازی تمام بازیکنان پیکان به جز سعید معروف با داوران بازی دست دادند. در سال‌های گذشته هم معروف و شاهمیری در حین بازی بحث‌هایی باهم داشتند.

 عامل سوم ایجاد تنش در بازی روز گذشته لیگ برتر والیبال خرابی ویدئو چک بود. فدراسیون والیبال سیستم ویدئو چک را برای کاهش اشتباه ها و جنجال‌ها به کار گرفت اما دقیقا در همان بازی که احتیاج به آن بیشتر از قبل بود این سیستم کار نمی‌کرد. به نظر می‌رسد یکی از قطعات سیستم بازبینی مشکل داشته و شرایط برای استفاده از آن مهیا نبود.

اعتراض به داوری هیچ‌گاه و در هیچ شرایطی قابل قبول نیست اما انتظار می‌رود داوری به مانند شاهمیری در چنین شرایطی عملکرد حرفه‌ای‌تر و مقتدرانه‌تری داشته باشد و بتواند بازی را مدیریت کند. در زمان مناسب او باید به هر بازیکنی با هر درجه محبوبیت برخورد داشته باشد تا ماجرا به جایی نرسد که تهدید به ترک مسابقه کند.

بازیکنان هم باید در هروضعیتی رفتار مناسبی داشته باشند. البته کمیته انضباطی و فدراسیون هم در این ماجرا دخیل هستند. اگر در شرایط مشابه گذشته برخورد مناسب صورت گرفته بود این بار شاهد چنین این اعتراض‌هایی نبودیم.



دیدگاهها بسته شده است.