اصولگرایان به نحوی اصلاح طلب هستند/اصلاح طلبان دوستدار نظام هستند


سنندج – دبیر کل حزب مردم سالاری گفت:امروز اصولگرایان هم اصلاح طلب هستند چرا که آنها هم به دنبال اصلاح بخشی از مشکلات و کاستی ها در کشور هستند

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی کواکبیان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، دبیر کل حزب مردم سالاری و عضو فراکسیون امید شامگاه دوشنبه ۲۲ آذر ماه در تالار مولوی دانشگاه کردستان برای دانشجویان این دانشگاه به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک هفته وحدت گفت: شیعه و سنی باید ضمن حفظ اصول و عقاید مذهب خود را حفظ و در مسیر وحدت دستی قدرتمند در برابر جریان‌های تفرقه‌ افکن باشند.

وی اضهار داشت: از اهداف مهم قدرت‌ های بزرگ در طول تاریخ ایجاد شکاف بین مسلمانان بوده و این استراتژی از سوی آنان هیچگاه تمام نخواهد نشد و شکل گیری گروه های تکفیری به مانند داعش و طالبان و حتی روی آنتن بردن کانال های ماهواره ای که به شیعه انگلیسی معروف هستند و اعتقادات اهل سنت را مورد هجوم قرار خواهند داد تا مسبب اختلافات بین اهل تسنن و تشیع شوند از نمونه این اهداف است اما یکپارچگی و یک دلی مسلمانان مانع از نفوذ آنان خواهد شد.

دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: مردمان کردستان و حتی دیگر اقوام ایرانی مسلمان بودن را به قومیت و مذهب ترجیح می‌دهند اینگونه که قبل از اینکه خود را یک کرد بدانند یک ایرانی می‌دانند و قبل از آنکه خود را یک سنی بدانند، خود را یک مسلمان خواهند دانست و این نماد وحدت و یکپارچگی مردم ایران است.

مصطفی کواکبیان در ادامه عنوان کرد: جریان اصلاح‌طلبی در کشور جریانی است که با اصل انقلاب شروع شده و به دولت آقای خاتمی بر نمی گردد بلکه جریان اصلاح طلبی در زمان ریاست جمهوری شخص آقای خاتمی اوج گرفت.

وی افزود: اصلاح طلبان به دلیل دوست داشتن این نظام به اصطلاحات روی آوردند و در مفهوم واقعی، اصلاح طلبی یعنی اصلاح نابسامانی ها و سامان بخشیدن به آنان در چهاچوب قوانین نظام که بحث اصلاحات به اصولگرایان و اصلاح طلبان ربطی ندارد و حتی اصولگرایان هم به نوعی نابسامانی های دولت را باید اصلاح کنند. مگر می شود یک اصولگرای واقعی نسبت به نابسامانی های موجود در جامعه بی تفاوت باشد.

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر اصلاح طلبان قصد نابودی را داشتند که به اصلاح نابسامانی ها نمی پرداختند اما اصلاح طلبان خواستار اصلاح نابسامانی ها در چهاچوب نظام هستند وکسانی که در مقابل اصلاحات بخواهند بایستند قبل از اینکه خودشان را از بین ببرند، پایه‌های انقلاب را مورد هجوم قرار داده اند، چراکه انقلاب باید راه اصلی خود را طی کند.

به گفته کواکبیان، بهبود وضع اقتصاد و معیشیت مردم ربطی به تفکرهایی مانند اصلاح طلبی و اصولگرایی ندارد و همه باید در راستای بهبود این وضعیت تلاش کنند.

دبیر کل حزب مردم سالاری افزود: اصلاحات یک پروسه است نه پروژه که باید تداوم داشته باشد و اصلاحات و تفکر اصلاح طلبی مربوط به امروز، فردا، انتخابات اردیبهشت ۹۶ و حزب خاصی نیست و هرکس که به اصلاحات کشور بپردازد دستش را خواهیم بوسید.

مصطفی کواکبیان اظهار داشت: نظام مردم سالاری، دینی است و جدا از جمهوری اسلامی باید مردم حرف مردم را در اصلاحات بزنند و در مرحله اول مطالبات مردم در مبنای اصلی اصلاحات قرار گیرد.

وی بابیان اینکه من خودم از کسانی هستم که با بد عهدی آمریکا مخالف بودم، گفت: با توجه به اینکه آمریکا یک کشور از اعضای کشور های ۱+۵ است و حق یک رای را دارد و نمی تواند به تنهایی برجام را نقض کند اما تعدادی گویا از نقض برجام خوشحال خواهند شد و معلوم نیست که انصاف این افراد کجا رفته و چطور به فکر حق مردم نیستند. این افراد با اصل مذاکره و اصل دولت یازدهم مخالف اند و شیوه دولت قبل را می‌خواهند.

کواکبیان گفت: براساس اصل ۱۷۶ قانون اساسی تمام تصمیمات که در شورای عالی امنیت ملی تصویب می‌شود پس از تایید رهبری قابل پیگیری است و برجام و مذاکرات بدون نظر رهبری شکل نگرفت.

وی افزود: ما دارای منافع ملی هستیم و باید دست به دست هم دهیم که کشور در راه پیشرفت حرکت کند و در صورت نقض برجام از سوی آمریکا برنامه هایی برای مقابله با آن خواهیم داشت.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به مسئله اعدام بابک زنجانی پرداخت و گفت: در جلسات مختلف با اعدام بابک زنجانی مخالفت کرده ام و معتقد هستم در صورت اعدام او پول‌های دولت چه خواهد شد.

کواکبیان اظهار داشت: حدود دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار یعنی معادل ۱۱ هزار میلیارد تومان نفت توسط این شخص فروخته شده است، در صورتی که کل اموال زنجانی حدود چهار الی پنج هزار میلیارد تومان شناسایی شده است وباید این فرد زنده بماند تا پول های های دولت را بازگرداند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در این جلسه به بحث مهم اشتغال و بیکاری پرداخت و افزود: وضعیت اقتصاد تا زمانی که اینگونه باشد حل شدن بیکاری و اشتغال در کشور غیر ممکن خواهد بود و مجلس هم باید به منابع دولت توجه کند و با وجود منابع دولت برای اشتغال زایی برنامه داشته باشد که در این مورد باید دست در دست هم دهیم و برای رفع مشکلات و به آینده امیدوار بود.



دیدگاهها بسته شده است.