تهیه سند جامع آموزش شهروندان در سراهای محلات پایتخت

به گزارش عرصه، علی محمد نائینی در یکصد و پنجاهمین نشست شورای مدیریت محلات تهران با تاکید بر ضرورت آموزش شهروندان، به نشست ها و جلسات متعدد برای دریافت نظرات مختلف اشاره کرد و افزود: آموزش شهروندان در سراهای محلات ذیل آیین نامه مشارکت های اجتماعی ابلاغی شهردار تهران مطرح می شود.

وی تصریح کرد: اکنون در سراهای محلات برخی دوره ها در قالب فرهنگی اجتماعی و برخی جهت درآمدزایی برگزار می شود که این وضعیت نیازمند ساماندهی است. با تامین نیازمالی محلات و اجرای صحیح دستور پرداخت اعتبار محلات، می توانیم آموزش ها را بر اساس اهداف پیش بینی شده، جهت دهی کنیم.

قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سرفصل دوره‌ها را نیازمند برنامه تفصیلی دانست و افزود: برای هر دوره باید محتوا شامل محتوای تولیدی و اقتضایی تهیه و تولید شود.
وی با تاکید بر محله محوری در اداره سراهای محلات گفت: سراها باید علاوه بر پاسخگویی به نیازهای محله، به صورت مردمی اداره شود. از سوی دیگر نیز نظارت و کنترل بر جهت گیری ها و اهداف صورت گیرد.
به گفته نائینی، ارائه آموزش ها به شهروندان در سراهای محلات در محورهایی چون آسیب های اجتماعی (طلاق، اعتیاد و بیکاری)، تحکیم بنیان خانواده، مدیریت تغییرات فرهنگی و آموزش های شهروندی تنظیم شده که محورهای جدید نیز به آن افزوده خواهد شد.
وی ترویج الگوی مصرف صحیح در جامعه، نوسازی، حوادث غیر مترقبه، اقتصاد مقاومتی در مقیاس محله و خانواده، آشنایی با انقلاب اسلامی و آموزش قرآن و … را از جمله موارد مهم آموزشی برای شهروندان برشمرد و افزود: ما به عنوان مجموعه فرهنگی باید در ترویج فضایل اخلاقی در محله ها تلاش کنیم.
بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران،قائم مقام معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: پس از تنظیم برنامه تفصیلی و آماده سازی محتوا، سند جامع آموزش های شهروندی در محلات تهران تدوین می شود تا به عنوان مبنای کاربردی آموزش ها در سطح محلات مدنظر قرار گیرد.
در این نشست مسئولین ادارات و سازمان های معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران مرتبط با خانه های ۱۱ گانه سراهای محلات نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص مباحث آموزشی ویژه شهروندان تهرانی مطرح کردند.



دیدگاهها بسته شده است.