سازمان ملل: ۲.۲ میلیون کودک یمنی گرفتار سوء تغذیه شدید هستند


آژانس کودکان سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی ضمن اشاره به وضعیت اسفبار مردم یمن در نتیجه حملات عربستان سعودی، از سوء تغذیه شدید بیش از دو میلیون کودک در این کشور خبر داد.

به گزارش عرصه به نقل از خبرگزاری فرانسه، آژانس کودکان سازمان ملل (یونیسف) در گزارش خود آورده است: نزدیک به دو میلیون و ۲۰۰ هزار کودک یمنی به معنای واقعی دچار سوء تغذیه بوده و قربانی سیستم بهداشت از بین رفته یمن هستند.

بر اساس این گزارش، ۴۲۶ هزار کودک یمنی بواسطه سوء تغذیه شدید در وضعیت بحرانی هستند و در میان مناطق مختلف یمن، استان صعده بدترین وضعیت را از لحاظ سوء تغذیه تجربه می کند.

در همین رابطه «مریتکسل رلانو» رئیس دوره ای یونیسف اعلام کرد که سوءتغدیه در یمن در بالاترین حد ممکن بوده و در حال افزایش است.

عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی از فرودین سال ۱۳۹۴ به بهانه باز گرداندن دولت مستعفی و فراری یمن به قدرت حملات خود را به این کشور آغاز کرده و در کمال ناباوری کشورهای حامی حقوق بشر هیچ اقدامی برای توقف این حملات انجام نداده اند و در این میان عربستان توانسته با پرداخت رشوه های متعدد از محکومیت در نهادهای بین المللی رهایی یابد.

برای مثال در سال جاری میلادی سازمان ملل با تهیه گزارشی درباره کشته شدن کودکان در جنگ ها، عربستان را به عنوان یک رژیم کودک کُش معرفی کرده بود اما ریاض با تهدید «بان کی مون» دبیر کل وقت سازمان ملل، مبنی بر قطع کمک های مالی عربستان به سازمان، توانست نام عربستان سعودی را از این گزارش حذف کند.



دیدگاهها بسته شده است.