مشکل جایگاه های سوخت تا آخر دی ماه حل می شود/ پول برای قیر نداریم


وزیر نفت در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی از حل شدن مشکل جایگاه های سوخت تا آخر دی ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بیژن زنگنه وزیر نفت در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان سوال شهباز حسن‌پور نماینده سیرجان و بردسیر مبنی علت عدم عمل نکردن به تکلیف قانونی برای اختصاص قیر رایگاهن تا سقف مشخص شده، گفت: امسال ۲۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان باید بابت یارانه انرژی بدهیم و حدود ۸ هزار میلیارد تومان باید بابت عوارض پرداخت کنیم؛ اگر قرار باشد هزینه قیر هم به این اضافه شود باید از اعتبارات یارانه ها کم کنیم.

وی تصریح کرد: ما هم موافقیم که با دیوان محاسبات و نمایندگان بنشینیم و موضوع را جمع بندی کنیم، چرا که ما پول مشخصی در اختیار داریم که در هر جایی که بگویید خرج می کنیم.

وی درباره مساله گازرسانی به روستاها نیز گفت: ۴ استان شامل کرمان، فارس، آذربایجان غربی و خراسان رضوی وضعیت گازرسانی خوبی نداشته اند و از نرم کشوری پایین تر هستند اما تحرک خوبی ایجاد شده و امیدواریم کارهای خوبی در آینده انجام شود.

وزیر نفت درباره جایگاه های سوخت و کمبود آن نیز گفت: جایگاه هایی که مجوز داشتند و بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند به آنها گفته ایم کارشان را تکمیل کنند؛ در حال حاضر هم ۶ هزار جایگاه داریم که جداگانه با ما ارتباط دارند، درخواست ما این است که در قالب یک یا چند اتحادیه با ما ارتباط داشته باشند تا نظارت بر مسائلی مانند کیفیت سوخت و ایمنی جایگاه ها راحت تر انجام شود.

زنگنه تصریح کرد: این کار نیز در حال انجام است و تلاش می کنیم تا سریع تر به نتیجه برسد.

پس از توضیحات وزیر نفت، نماینده سوال کننده از وی درخواست اعلام زمان برای حل مشکل جایگاه های سوخت را داشت که وزیر نفت آخر دی ماه را به عنوان این زمان اعلام کرد؛ به این ترتیب حسن پور از توضیحات زنگنه قانع شد.



دیدگاهها بسته شده است.