گلایه رئیس تاکسی‌رانی از فعالیت مسافربرهای شخصی

به گزارش عرصه، میثم مظفر  در خصوص مشکلات ایجاد شده برای تاکسیرانان تهرانی توسط مسافربرهای شخصی، ضمن انتقاد جدی به مسئولین و مراجع ذیربط درخصوص عدم برخورد با این معضل عنوان کرد: به نظر می‌رسد که هیچ یک از منابع قانون گذاری اجازه فعالیت به مسافربرهای شخصی را در سطح شهرها نمی‌دهند.

وی در ادامه افزود: مصوباتی در هیات وزیران و مجلس شورای اسلامی وجود دارد که وظیفه حمل و نقل درون شهری را صرفاً بر عهده شهرداری ها گذاشته اند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ضمن غیرقانونی دانستن فعالیت مسافربرهای شخصی از وزارت کشور و پلیس خواست تا با آنها برخورد کنند،که متاسفانه به نظر می‌رسد به اقتضاعات و مصالحی، این برخورد جدی تابحال صورت نگرفته است.

مظفر ادامه داد: یک مسافربر شخصی هویت مشخص ثبت شده ای ندارد و بالعکس تاکسیران زمانی که مجوز می گیرد تمام مشخصاتش از جمله عدم اعتیاد، عدم سوءپیشینه کیفری، آدرس منزل و مسایل هویتی و شناسنامه ایی آن فرد کاملا ثبت می شود و دسترسی سریع به اطلاعات تاکسیرانان وجود دارد و اگر شکایتی از عملکرد تاکسیران وجود داشته باشد محکمه هیأت انضباطی تاکسیرانی وجود دارد.

وی گفت: مسافربر های شخصی از یک سو امنیت اجتماعی مسافران و شهروندان را به خطر انداخته و از سوی دیگر امنیت اقتصادی تاکسیرانان را به چالش کشیده اند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در پایان عنوان کرد: بخش زیادی از ترافیک، آلودگی هوا و هرج و مرج ترافیکی شهر مربوط به مسافربرهای شخصی است که این روزها پلاک های شهرستان نیز به آنها اضافه شده و بدون هیچ پشتوانه قانونی، کنترل و نظارت و هویت مشخص در شهر فعالیت می کنند.



دیدگاهها بسته شده است.