۴۰۰ هزار دانش آموز تحت پوشش طرح دادرس قرار دارند

به گزارش عرصه، مسعود حبیبی در آئین افتتاح پنجمین دوره طرح ملی دادرس در شهر غرق‌آباد از توابع بخش نوبران شهرستان ساوه اظهار کرد: افزایش سطح ایمنی دانش‌آموزان و کسب آمادگی آنان برای مقابله با حوادثی نظیر زلزله و مخاطرات طبیعی از جمله اهداف برگزاری طرح ملی دادرس است.

وی بیان کرد: اجرای موفق این طرح در چهار دوره گذشته با مشارکت آموزش و پرورش موجب شد تا پنجمین دوره آن با قوت و تجربه بیشتری آغاز و با هدف ترویج ظرفیت‌های خود امدادی در بین دانش‌آموزان عملیاتی شود.

وی تشکیل تیم‌های دانش‌آموزی برای مقابله با حوادث را منجر به کاهش خطرپذیری مدارس کشور در مقابله با حوادث و بلایای طبیعی بیان کرد و گفت: مهم‌ترین رسالت جمعیت هلال احمر کشور کاهش آلام جامعه بشری و تلاش برای حفظ جان انسان‌هاست.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر با تاکید بر اینکه طرح آموزش امداد و نجات محوری‌ترین فعالیت جمعیت هلال احمر کشور است، تصریح کرد: تحقق این هدف جز با مشارکت همه دستگاه‌ها بویژه آموزش و پرورش امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۵۰ هزار نفر از جمعیت دانش‌آموزی کشور دوره آموزش کمک‌های اولیه را طی کرده‌اند، گفت: این دانش‌آموزان توانسته‌اند مهارت‌های هشت‌گانه امداد و نجات را یاد گرفته و به جامعه و خانواده خود نیز منتقل کنند که با احتساب جمعیت آموزش‌دهنده توسط این تعداد دانش‌آموز می‌توان گفت که بخش اعظمی از جامعه از اطلاعات لازم در خصوص کمک‌های اولیه برخوردار هستند.

وی ادامه داد: طرح دادرس در راستای تداوم آموزش‌های پیشگیرانه هلال احمر در حوزه امداد و نجات است و می‌تواند شهری تاب‌آور را در برابر حوادث و بلایای طبیعی برای مردم به ارمغان بیاورد.

حبیبی، همکاری هلال احمر و آموزش و پرورش برای اجرای این طرح را الگوی مشارکتی بی‌نظیر برای سایر دستگاهها بیان کرد و گفت: امیدواریم نظیر چنین مشارکتی را در بین تمامی دستگاه‌های اجرایی و آموزشی شاهد باشیم.

وی علت انتخاب آئین آغازین پنجمین دوره طرح ملی دادرس در شهر غرق‌آباد را کسب رتبه اول آقایان و رتبه سوم بانوان این شهر در چهارمین دوره این طرح ملی بیان کرد و افزود: برای تشویق این عزیزان مسئولان کشوری آموزش و پرورش و هلال احمر تصمیم گرفتند آئین آغازین دوره پنجم این طرح را در شهر غرق‌آباد و با تجلیل از دانش‌آموزان این شهر که انصافا در بین دانش‌آموزان سراسر کشور به خوبی درخشیدند، انجام دهد.

به گفته وی، هلال احمر بسترساز رشد و شکوفایی آموزش‌های اجتماعی در سراسر کشور خواهد بود به شرط اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی به کمک این سازمان بیایند.

به گزارش عرصه، سعید بابایی معاون دانش آموزی سازمان جوانان هلال احمر نیز گفت: طرح ملی دادرس سال گذشته در بین هشت هزار مدرسه و با حضور ۴۰۰ هزار دانش‌آموز اجرا شد.

وی افزود: اتفاق مهمی که در این طرح شاهد آن بودیم استفاده از توانمندی دادرس‌های سال‌های گذشته بود بدین صورت که علاوه بر آموزش دادرس‌های جدید از پتانسیل و توان دادرس‌های پیشین در قالب دادرس‌یاران استفاده و از آنان به عنوان بازوان جمعیت هلال احمر در امر آموزش دادرس‌های جدید استفاده شد، چراکه دادرس‌های پیشین بسیار حرفه‌ای آموزش دیده و می‌توانند به افزایش توانمندی منطقه کمک کنند.

وی در ادامه گفت: وقتی یک سانحه طبیعی در یک منطقه رخ بدهد قطعا نیروهای امدادی در حد کافی وجود ندارد که بتوانند این حادثه را مدیریت کنند، از این رو طرح ملی دادرس با تربیت نیروهای آموزش دیده می‌تواند به کمک امدادگران بشتابد.

به گزارش عرصه، محمد محمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی نیز گفت: در استان مرکزی ۱۳۶ کانون دانش‌آموزی وجود دارد که ۱۹۰۰ نفر عضو فعال در آن فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: با توسعه طرح ملی دادرس در استان مرکزی به دنبال آن هستیم که با گسترش سطح آگاهی‌های مردم نسبت به حوادث و بلایای طبیعی آنها را با شیوه‌های مقابله و چگونگی ایمن بودن در مقابله با حوادث آشنا کنیم.

به گفته وی، این دانش‌آموزان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی در قالب دانش‌آموز آماده در روزهای سخت(دادرس) خود را برای شرکت در المپیاد مهارت‌های امدادی دادرسان هلال احمر شرکت خواهند کرد.

اجرای سرود دسته جمعی دانش‌آموزان دادرس و پخش موسیقی و اعطای جوایز به دانش‌آموزان کسب‌کننده رتبه‌های برتر دوره چهارم طرح ملی دادرس از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.



دیدگاهها بسته شده است.