احمدی: موضوع کنترل دوپینگ در ایران قابل توجه است

به گزارش عرصه عبدالحمید احمدی روز چهارشنبه در یازدهمین دوره کنگره سراسری پزشکی ورزشی در هتل المپیک تهران گفت: توسعه ورزش کشور از طریق برقراری علم و عمل به نتیجه می رسد و اگر این دو نباشند توسعه اتفاق نمی‌افتد.
وی گفت: یکی از ارکان مهم ورزش پزشکی ورزشی است .امروز همه بخش های ورزش کشور که ورزشکاران در آن فعالیت می کنند، بدون در نظر گرفتن علم پزشکی ورزشی امکان پذیر نیست.
معاون وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: فدراسیون  پزشکی ورزشی در دو رویداد المپیک و پارالمپیک اقدام بزرگی در ورزش انجام داد این فدراسیون توانست با کار درخشان خود بهداد سلیمی را در کوتاه ترین زمان برای حضور در مسابقات با توجه به آسیب دیدگی که داشت آماده کند. بدون تردید یکی از ارکان توسعه علمی  ورزشی کشور فدراسیون پزشکی ورزشی است که امروز فعالیت گسترده ایی در زمینه آسیب های ورزشی و پیشگیری از آسیب ها دارد.
احمدی گفت: فدراسیون پزشکی ورزشی اقدامات قابل توجهی در عرصه ورزش کشور انجام داد که جای تقدیر دارد.
وی افزود :در بحث تغذیه سوءاستفاده‌هایی انجام می شود که با علم پزشکی ورزشی نباید اجازه داد ورزشکاران دچار مشکلات شوند که آگاهی نقش مهمی دارد.
معاون وزیر ورزش گفت خبر دوپینگ همواره در کمین ورزشکاران هست و این هشدار جدی است و باید تلاش کنیم که ورزش را پاک نگه داریم. بحث کنترل دوپینگ در ایران بسیار ارزشمند وقابل توجه است. اما برخی ورزشکاران به دلیل بی‌توجهی و نا اگاهی دچار دوپینگ می‌شوند.
معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه گفت: این فدراسیون باید تقویت شود متاسفانه امروز شاهد برخی سواستفاده ها در زمینه مکمل ها و تغذیه ورزشی هستیم که بخاطر کمبود آگاهی و دانش ورزشکاران در دوپینگ است. تجویز نسخه‌های خطرناک برای ورزشکاران نیز یکی دیگر از خطرات نا آگاهی ورزشکاران است.
احمدی ادامه داد: موضوع دوپینگ بسیار مهم است که این رسالت خطیر برعهده فدراسیون پزشکی ورزشی در جهت آگاه سازی ورزشکاران است.



دیدگاهها بسته شده است.