فرزین اسدی: هروقت با من کار دارند می‌شوم "قهرمان"

فرزین اسدی در گفت و گو با عرصه، درباره شرایط ملی‌پوشان و مرحله جدید اردوی آماده سازی تیم ملی قایقرانی اظهار کرد: مرحله جدید اردو شروع شده و همه ملی‌پوشان در تمرین هستند اما من به دلیل برگزاری انتخابات هیات استان مازندران هماهنگ کرده‌ام و قرار است بعد از این مجمع به تهران بروم. در این تمرین برنامه‌های کادرفنی ادامه پیدا می‌کند و اگر شرایط اعزام تیم به جزیره قشم مهیا شود یک انتخابی خواهیم داشت و نفرات انتخاب شده برای حضور در اردوی قشم راهی این جزیره می‌شوند. باقی نفرات هم در تهران به تمرین‌هایشان ادامه می‌دهند.

ملی‌پوش کایاک ایران با اشاره به ضرورت اردوی خارجی بیان کرد: صحبت‌هایی درباره اردوی برون مرزی شده‌است اما هنوز چیزی قطعی نیست. به هر حال سال آینده رقابت‌های مهمی داریم و این زمستان بسیار حساس است. مطمئنا برگزاری یک اردوی برون مرزی ضروری است تا ملی‌پوشان بتوانند برای مسابقات سال آینده آماده‌تر شوند. در سال ۱۳۹۶ کاپ‌های جهانی، قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا را پیش‌رو داریم و باید برای آنها آماده باشیم.

ملی‌پوش قایقرانی افزود: از طرف دیگر امیدوارم نگاه‌ مسوولان به قایقرانی عوض شود. اکنون همه کشورها برای بازی‌های آسیایی جاکارتا بهترین برنامه‌ریزی را دارند و به قایقرانی توجه می‌کنند. این رشته پرمدال است و مطمئناً ملی‌پوشان ایران هم پتانسیل بسیار زیادی دارند که در جاکارتا مدال‌آوری کنند. باید از آنها حمایت شود تا بدون دغدغه به آب بزنند و افتخار کسب کنند.

او در پاسخ به این سوال که بهتر نیست ملی‌پوشان زیر ۲۳ سال و جوانان هم با تیم بزرگسالان تمرین کنند و آماده شوند؟ بیان کرد: روند طبیعی و بین‌المللی در قایقرانی همین است که نفرات برتر زیر ۲۳ سال و جوانان در تیم بزرگسالان باشند. هم آنها رشد می‌کنند و هم ملی‌پوشان می‌بینند که نفرات جوان در حال رقابت هستند و اگر غفلت کنند جایشان گرفته می‌شود. این مساله یک رقابت خوب ایجاد می‌کند و باعث رشد می‌شود. خود من هم به این شکل وارد تیم ملی شدم اما مساله اینجا است که آن زمان فاصله ما با نفرات اصلی خیلی کم بود و اکنون فاصله زیاد است.

اسدی ادامه داد: باید این فاصله کمتر شود. خود این قایقران‌ها باید بیشتر تلاش کنند تا فاصله را کمتر کنند اما در کل موافق حضورشان در تیم ملی هستم چرا که باعث رشد می‌شود. اما اگر بیایند و تلاششان بیشتر نشود هیچ فایده‌ای ندارد. البته یک موضوع دیگر این است که باشگاه‌ها نیز دیگر فعالیت زیادی ندارند و این مساله باعث شده تا پشتوانه در قایقرانی کم شود. اکنون خیلی از ورزشکاران استرسی ندارند چون کسی به آنها نزدیک نیست که بخواهد جایگاهشان را تهدید کند.

دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا در پاسخ به این سوال که چرا در قهرمانی کشور پارو نزد؟ گفت: مسئولان استان در کل سال من را فراموش می‌کنند بعد روز قبل از قهرمانی با من تماس می‌گیرند و می‌گویند فرزین‌جان، قهرمان بیا برای تیم پارو بزن. خب این نمی‌شود. در روزهای دیگر سال که من با آنها کار دارم کسی من را نمی‌شناسد اما حالا قهرمان شده‌ام؟ آن زمان هم به آقای اقلیمی گفتم اگر اجازه می‌دهد در قهرمانی کشور شرکت نکنم و به همین دلیل که استان هیچ حمایتی از من نکرده‌است پارو نزدم. درست نیست که یک ورزشکار مدال‌آور همیشه غریبه باشد اما وقتی با او کار دارند عزیز شود.



دیدگاهها بسته شده است.