مرادی: به کادرفنی تیم ملی اعتقاد دارم اما نیاز باشد تغییر هم می‌دهیم

علی مرادی در گفت و گو با عرصه درباره اینکه به عنوان رییس فدراسیون در هر شرایطی از کادر فنی جوان تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان حمایت خواهد کرد، گفت: وحید ربیعی به پیشنهاد انوشیروانی مربی تیم ملی بزرگسالان شد و ما از این موضوع حمایت کردیم. قبل از المپیک هم انتقادات زیادی در مورد انتخاب سجاد انوشیروانی به عنوان سرمربی تیم ملی وجود داشت و می‌گفتند این سمت برای او زود است اما ما پشتیبان او بودیم و همه دست به دست هم دادیم تا در المپیک موفق شویم. من در حقیقت از تصمیمات شورای عالی فنی حمایت می‌کنم اما اینکه بعضی عزیزان فکر کنند آنچه گفتیم همیشگی است، اینطور نخواهد بود. هر زمان احساس کنیم که انگیزه‌ها کاهش پیدا کرده، در آنجا تغییراتی را خواهیم داد اما با توجه به تعهدی که امروز کادرفنی تیم ملی دارد باید آن را حمایت کنیم. جایی که احساس کنیم نیاز به تغییرات است صد درصد آن مسیر را اصلاح خواهیم کرد. مانند قبل از المپیک که دیدید این کار صورت گرفت.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه فکر می‌کند این کادر فنی جوان بتواند از پس کار در تیم ملی بزرگسالان بر آید، تصریح کرد: من به آنها اعتقاد دارم البته بزرگانی مانند ذهتاب، نصیری، پاکیزه جمع، دهنوی در کنار تیم ملی هستند. این کادرفنی جوان قابل اعتماد هستند و باید از آنها حمایت کنیم.

گرفتن کرسی در انتخابات سال آینده IWF در دستور کار است

مرادی در مورد گرفتن کرسی تاثیر گذار در انتخابات سال آینده فدراسیون جهانی وزنه‌برداری بیان کرد: با توجه به آنچه که در المپیک ریو اتفاق افتاد ( هنوزم معتقدم چیزی جز ناداوری نبود ) و پس از آن نیز از ما خواسته شد دلجویی کنیم، حضور نمایندگان ایران در کمیته‌ها  و سیاست گذاری‌های فدراسیون جهانی وزنه‌برداری احساس می‌شود. بنابراین این موضوع در شورای عالی فنی و هیات رییسه فدراسیون مطرح می شود و در دستور کار قرار می گیرد.

او در پاسخ به این پرسش که گرفتن کرسی تاثیر گذار رایزنی خاص خود را می‌طلبد بنابراین فکر نمی‌کنید، باید هر چه سریع‌تر در این زمینه اقدام کنید، تصریح کرد: بر اساس چارچوب‌های نظام، دولت و وزارت ورز ش و جوانان حرکت می‌کنیم. اتفاقا وزیر ورزش نیز در دیدار با مسئولان کمیته ملی المپیک به اهمیت این موضوع اشاره کرد از این رو ما هر چه سریع تر تلاش برای گرفتن کرسی تاثیر گذار را در دستور کار قرار می دهیم.

کمیته ملی المپیک در توزیع اعتبارات کم لطفی می کند

رییس فدراسیون وزنه برداری با اشاره به مشکلات مالی فدراسیون و با گلایه از کمیته ملی المپیک تصریح کرد: تمام برنامه های تیم ملی، خرید تجهیزات ، تعمیرات و پرداخت پاداش وزنه برداران از نوجوانان گرفته تا المپیکی ها و پرداخت بدهی های قبلی همه را انجام داده ایم. حتی با وجود امکانات محدود اما حق الزحمه ورزشکاران، مربیان را از فدراسیون های دیگر هم بالاتر می دهیم اما ازابتدای سال تاکنون ۵۴درصد تخصیص اعتبار از سوی کمیته ملی المپیک انجام شده و واقعا نمی دانم مشکلات در کمیته ملی المپیک چه چیزی است اما انتظارمان این است که عدالت رعایت شود. با توجه به انتظاراتی که مردم و مجموعه ورزش ایران از وزنه برداری دارند می خواهیم اعتبارات لازم تخصیص و توزیع شود.

 او ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان تا الان ۷۵-۷۶ در صد بودجه را داده است که باید از وزیر جدید ورزش و مناف هاشمی تشکر کنم. می‌دانم کمیته ملی المپیک هم مشکلاتی دارد اما وزنه برداری چشم و چراغ ورزش ایران است و انتظار داریم در مورد برخی رشته‌ها که بنا بر دلایلی تخصیص اعتباری بیشتری داشته‌اند، تجدید نظر کنند یا به ما نگاه ویژه داشته باشند و این انتظار معقولی است. ما هم قبل از المپیک می‌توانستیم مانند رشته هایی دیگر در ریو یا اسپانیا اردو برگزار کنیم اما اردوی تیم ملی در کلاچای بود که باید از مسئولان کلاچای تشکر کرد. به نظرم باید اقتصاد مقاومتی فدراسیون وزنه برداری را سرلوحه کار قرار داده شود.

مرادی با گلایه از کمیته ملی المپیک تصریح کرد: در بحث تخصیص بودجه، کار کارشناسی که مطابق با برنامه ها  از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک انجام می‌گیرد ضعیف است و باید تجدید نظر شود. اما در بحث توزیع، وزارت ورزش ۷۵-۷۶درصد بودجه را پرداخت کرده در حالی که کمیته ملی المپیک ۵۴ درصد بودجه را داده است. توزیع منابع مالی از سوی کمیته ملی المپیک با کم لطفی روبرو است که نمی‌دانم علت آن چیست. بودجه ما ۲میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان بوده و خیلی شفاف بگویند برای بقیه قدراسیون ها چقدر بوده است؟ من به عنوان عضو مجموع کمیته ملی المپیک این مسئله را در مجمع بعدی عنوان خواهم کرد که چرا شفاف برخورد نمی کنند؟ تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان ما به مسابقات آسیایی و جهانی رفتند اما یک دست گرم کن خوب به آنها ندادند و  این اتفاق خوبی نیست.

خط قرمز دوپینگ ما است

رییس فدراسیون وزنه برداری در مورد مبارزه با معضل دوپینگ و اینکه قول می‌دهد شاهد این اتفاق در سطح ملی نباشیم، تاکید کرد: کمیته پزشکی فدراسیون با معضل دوپینگ به صورت علمی برخورد می‌کند. نادو نیز به سوی ورزش پاک حرکت می کند که از این موضوع خرسندم. دوپینگ در این مدت برای بسیاری از کشورها مشکل به وجود آورده است. از این رو خود من بارها به صورت جدی از کمیته پزشکی فدراسیون در خواست کرده‌ام، به مسئله دوپینگ جدی برخورد کند. همچنین هر زمان باید این آمادگی باشد که البته وجود هم دارد، ماموران برای گرفتن تست دوپینگ بیایند. دوپینگ خط قرمز ما است، بنابراین از ورزشکاران در تمام رده‌های سنی گرفته تا کادر فنی و حتی سرپرستان اگر از مقررات داخلی  و بین المللی مبارزه با دوپینگ تخطی کنند، طبق چار چوب با آنها برخورد می شود.

صحبت در مورد انتخابات کمیته ملی المپیک زود است

او در مورد اینکه برای حضور در انتخابات سال آینده کمیته ملی المپیک برنامه‌ای دارد، تاکید کرد: هنوز زود است در این مورد صحبت کنیم و باید دید شرایط به چه شکل خواهد بود.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این پرسش که تصمیم ندارد مساله کیانوش رستمی را یک بار برای همیشه حل و فصل کند، گفت: به هر حال فراز و نشیب‌ها همیشه در ورزش است. این مسائل هم نمک ورزش بوده اما مطمئن باشید این موضوع هم انجام می شود.



دیدگاهها بسته شده است.