کاهش دو دهم درصدی دوپینگ در ۲۰۱۶

به گزارش عرصه، رامین طباطبایی در نشست خبری رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در هتل المپیک درباره فرآیند بررسی تست دوپینگ ورزشکاران گفت: تست دوپینگ اگر ورزشکاری مثبت اعلام شد تا بررسی نهایی نام آن فرد عنوان نمی شود. بنابراین تا زمانی که نتیجه محرز نشده باشد، نادو و ستاد ملی مبارز ه با دوپینگ ایران اسم او را اعلام نخواهند کرد.

وی درباره انتخاب ورزشکاران برای تست دوپینگ توضیح داد : ما برای  این کار از سه مدل تبعیت می کنیم. مدل نخست هدفمند است که براساس گزارش هایی که به ما داده می شود افسران نادو در محل مسابقه حاضر شده و تست می گیرند. مدل دوم براساس قوانین بین المللی مربوطه است، به عنوان نمونه فیفا اسامی چند ورزشکار را به طور محرمانه به آن کشور اعلام می کند که مسئولان مربوطه در محل مسابقه برای نمونه گیری حاضر می‌شوند.

قائم مقام نادو گفت: سومین مدل هوشمند است که در محل مسابقه حاضر شده و از ورزشکارانی که در حال بازی هستند نمونه گیری می کنیم.

طباطبایی در ادامه اظهار داشت: هدف نادوی ایران از تست های دوپینگ  پیشگیری از آن است. ما ازحمید سوریان ۶، بهداد سلیمی۴ و رستمی۵ بار نمونه گیری در یکسال و با توجه به بازی های المپیک دیو گرفته ایم.

وی گفت: برای ۱۳۰۰نمونه گیری در سال۲۰۱۶ از ورزشکاران ایرانی حدود یک میلیارد یورو هزینه اختصاص یافته است.

آمار نمونه‌گیری از ورزشکاران در سال ۲۰۱۶نسبت به ۲۰۱۵ افزایش داشته است، اما تعداد تست‌های مثبت درسال۲۰۱۵  حدود ۳بوده و در سال ۲۰۱۶ با ۰.۲ کاهش به سه درصد رسیده است.



دیدگاهها بسته شده است.