بخشنامه‌های تربیتی و دست اندازهای اجرا

به گزارش عرصه، دکتر حسین جعفری در این باره اظهار کرد: بسیاری از بخشنامه‌ها و آیین نامه‌ها در حوزه ستادی بسیار خوب می‌درخشند، اما در حوزه عمل و اجرا به علت عدم آگاهی مدیر مدرسه از مسیر اجرا بازمانده و مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به اسناد و چشم انداز تعلیم و تربیت، گفت: تایید، تصویب و اجرای اسناد تعلیم و تربیت همواره دارای پروسه ای زمان گیر است، بدین ترتیب در زمان اجرای اسناد، به دلیل عدم اجرای به موقع، باید با اصلاحات جدید اجرا شود.

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد؛‌ در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به راهکارهای جلوگیری از آسیبهای اجتماعی دانش آموزان، توضیح داد: سرویس مدرسه یکی از مهمترین جمع‌ها و به نوعی کلاس‌های دانش آموز است، به طوری که دانش آموز با قرار گیری در محیط آن بسیاری از آموزه های فرهنگی و اجتماعی خود را انتقال داده و همینطور تاثیر می گیرد.

 دکتر معصومه بهرامی، روانشناس و مشاور آموزشی نیز با اشاره به اهمیت آسیب های اجتماعی در مدارس گفت: گستردگی آسیبهای اجتماعی در مدارس و شیوع هرچه بیشتر آن به این دلیل است که مساله مطرح در ارتباط با انسان است.

وی همچنین در ادامه افزود: برای رفع بسیاری از آسیبهای اجتماعی در قشر دانش آموزان نباید همیشه منتظر برنامه ریزی های نهادهای مختلف ماند، بلکه باید هر فرد برای جلوگیری از این موضوع وارد عمل شده و اقدام کند.

این مشاور خانواده با اشاره به نقش خانواده‌ها در جلوگیری از آسیبهای اجتماعی، عنوان کرد: در بسیاری از مواقع خانواده ها در راستای برنامه‌های جلوگیری از آسیب های اجتماعی همراه با مدرسه گام برنداشته و همکاری نمی کنند.

به گزارش عرصه، سیدحمید احمدزادگان، کارشناس آموزش و مشاور خانواده نیز در برنامه رادیویی گفت: مدرسه برای یک دانش آموز همواره از بیشترین حجم آسیب‌های اجتماعی برخوردار است، چراکه در این محیط علاوه بر آسیب های اجتماعی عام، آسیبهایی خاصِ این گروه سنی نیز در کنار هم جمع‌آوری شده‌اند.

وی با بیان این که آسیبهای اجتماعی فقط برای دانش آموزان نیست، گفت: آسیب های اجتماعی مفهومی عام داشته و منحصر به قشری خاص نمی شود، بر همین اساس دانش آموزان هم مانند مردم جامعه مورد هجمه‌های مشابه آسیبهای اجتماعی هستند.

وی همچنین در ادامه افزود: دانش آموزان علاوه بر آسیب های اجتماعی عام، در بسیاری از مواقع درگیر آسیب هایی هستند که منحصر به گروه سنی دانش آموز است.

این کارشناس آموزش در خصوص فضای مدرسه و آسیبهای اجتماعی، عنوان کرد: مدرسه برای یک دانش آموز همواره از بیشترین حجم آسیب های اجتماعی برخوردار است، چراکه در این محیط علاوه بر آسیب های اجتماعی عام، آسیب هایی خاصِ این گروه سنی نیز در کنار هم جمع آوری شده اند.

وی با اشاره به حساسیت آسیب پذیری قشر دانش آموز، اظهار کرد: آسیب پذیری در قشر دانش آموزان بسیار بیشتر و موثر تر از دیگر اقشار است.

سیدحمید احمدزادگان با اشاره به سند تعلیم و تربیت آموزش و پروش، خاطر نشان کرد: آسیب های اجتماعی در مدارس مدام در حال تغییر و پیشرفت است، به همین دلیل ارائه طرح و اسناد چند سال پیش دردی را درمان نخواهد کرد.

وی همچنین در ادامه اضافه کرد: نقشه پراگندگی آسیب های اجتماعی در مدارس، باید در تدوین طرح تعلیم و تربیت آموزش و پروش مورد توجه قرار گرفته و محققان با توجه به هر منطقه، تحقیق و طرح جداگانه‌ای را داشته باشند.



دیدگاهها بسته شده است.