بهروزی و سلطانی قهرمان و نایب قهرمان جام باشگاه‌های وزنه برداری آسیا شدند

به گزارش عرصه و به نقل از فدراسیون وزنه برداری، در ادامه نخستین روز از رقابتهای وزنه برداری جام باشگاه های آسیا – قطرکاپ، رقابتهای وزن ۶۹ کیلوگرم با حضور ۷ وزنه بردار برگزار شد. طی آن عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی به نمایندگان ایران رسید.

در این وزن سجاد بهروزی در حرکت یکضرب ابتدا وزنه ۱۲۵ و سپس وزنه ۱۳۲ کیلوگرم را بالای سر برد تا باوجود از دست دادن وزنه ۱۳۸ کیلوگرمی در سومین فرصت خود، باز هم مدال طلا را به دست بیاورد.

بهروزی در دوضرب نیز یکه تاز بود و با مهار وزنه های ۱۵۱ و ۱۶۵ کیلوگرم، با راحنی دو مدال طلای دیگر به اندوخته های تیم ملی حفاری اضافه کرد. بهروزی در آخرین حرکت دوضرب هم پشت وزنه ۱۷۰ کیلوگرم ایستاد اما در مهار آن ناموفق بود تا به این ترتیب با حرنصاب مجموع ۲۹۷ کیلوگرم به کار خود پایان دهد.

دیگر نماینده ایران در وزن ۶۹ کیلوگرم حسین سلطانی بود که در یکضرب با حدنصاب ۱۲۲ کیلوگرم، بعد از بهروزی به مدال نقره رسید.

سلطانی در دوضرب اگرچه کارش برای رقابت با سجاد بهروزی دشوار بود، اما از پس دیگر رقبای آسیایی به راحتی برآمد و با مهار وزنه ۱۵۱ کیلوگرم در دوضرب، با اختلاف ۳۴ کیلوگرم نسبت به حریف عربستانی اش روی سکوی نایب قهرمانی آسیا ایستاد.

سلطانی ابتدا وزنه ۱۴۱ را بالای سر برد و در ادامه موفق به مهار وزنه ۱۵۱ کیلوگرم شد. او در آخرین فرصت دوضرب نیز پشت وزنه ۱۵۷ کیلوگرم قرار گرفت اما نتوانست از داوران چراغ سفید دریافت کند. در این وزن علی الاباندی از عربستان با رکورد مجموع ۲۳۹ کیلوگرم روی سکوی سوم ایستاد.



دیدگاهها بسته شده است.