تداوم نقش محوری آمریکا در ائتلاف ضد داعش در دولت «ترامپ»


وزیر دفاع آمریکا از ادامه نقش آفرینی این کشور در ائتلاف موسوم به مبارزه با داعش حتی در دوران رئیس جمهور جدید این کشور خبر داد.

به گزارش عرصه به نقل از میلیتِری تایمز، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا امروز در اظهاراتی اطمینان داد که در دولت «دونالد ترامپ» نیز آمریکا به ایفای نقش محوری خود در ائتلاف موسوم به مبارزه با داعش ادامه خواهد داد.

وی که امروز در آخرین کنفرانس خبری خود با اعضای اصلی ائتلاف به اصطلاح ضد داعش شرکت کرده بود در سخنانی گفت: اگرچه نمی‌ توانم به جای دولت آتی آمریکا حرف بزنم، اما اطمینان دارم که بر اساس نتایج مشهود و نیز قدرت ائتلاف مان، آمریکا و ارتش این کشور همچنان به عنوان یک شریک پیشتاز در این مبارزه، در کنار شما خواهد بود.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه مدعی شد: ما باید نه تنها به مهار مبارزان خارجی که برای فرار در تلاش هستند، بپردازیم بلکه باید به مهار تلاش‌ های داعش برای استقرار مجدد و تجدید قوا نیز ادامه دهیم.

رئیس پنتاگون تأکید کرد: برای رسیدن به این مهم، هم آمریکا و هم ائتلاف باید به تعامل نظامی با یکدیگر ادامه دهند؛ به ویژه اینکه ما باید در عراق برای ارائه کمک‌ های پایدار به نیروهای امنیتی عراق در راستای تحکیم امنیت در سایر مناطق این کشور، آماده باشیم.



دیدگاهها بسته شده است.