دفع یورش تروریستها به مدرسه حکمت/آخرین اخبار مربوط به آتش بس حلب


منابع سوری در حالی از دفع یورش تروریستها به مدرسه حکمت در غرب حلب از سوی ارتش سوریه خبر می دهند که اخباری درباره آتش بس و خروج افراد مسلح از شرق حلب به گوش می رسد.

به گزارش عرصه به نقل از شبکه روسیاالیوم، منابع سوری از دفع یورش تروریستها به مدرسه حکمت و گردان پدافند هوایی در غرب شهر حلب و وارد شدن تلفات و خسارات سنگین به تروریستها خبر دادند.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد:  افراد مسلح وابسته به گروه موسوم به احرار الشام منطقه صلاح الدین در شهر حلب را با خمپاره هدف قرار دادند.

اخبار مربوط به آتش بس در شرق حلب

رسانه ها به نقل از برخی منابع از مقدمات لازم برای خروج گروههای مسلح از شرق حلب به سوی خان طومان در جنوب غرب حلب خبر می دهند.

برخی منابع اخبار مربوط به آتش بس و خروج افراد مسلح از بخش های شرقی حلب را بی اساس دانستند و بیان کردند: گفتگوها بسیار پیچیده است.

این در حالی است که برخی منابع وابسته به مخالفان سوری اعلام کرده اند که خروج افراد مسلح از شرق حلب امروز انجام خواهد شد.

بر اساس گزارش ها رسانه ها؛ رایزنی های شبانه میان گفتگو کنندگان به تثبیت آتش بس برای خروج گروههای مسلح از شرق حلب طی ساعات آینده منجر شده است.

یک منبع نظامی سوری نیز اعلام کرد: ۱۵ هزار نفر، کفریا وو الفوعه در حومه ادلب را به موجب توافق آتش بس ترک خواهند کرد اما گروههای مسلح چنین توافقی را درباره الفوعه و کفریا رد می کنند.

منابع وابسته به مخالفان روز گذشته از انجام گفتگوها با روسیه با وساطت ترکیه برای اجرای آتش بس پس از شکست آتش بس قبلی خبر داده بودند.

حمیمیم که مرکز روسی ویژه تلاش های آشتی در سوریه است نیز قبلا به از سرگیری عملیات نظامی در شرق حلب و آزاد سازی آن از گروههای مسلح اشاره کرده بود  و اینکه گروههای مسلح از فرصت آتش بس برای تجدید قوا برای یورش به ارتش سوریه استفاده کرده اند.

بر اساس گزارش های وزارت دفاع روسیه مساحت تحت کنترل گروههای مسلح در حلب، فقط ۲.۵ کیلومتر مربع  و مناطق محدودی است اما جمعیت زیاد و باریک بودن معابر آن، پیشروی ارتش سوریه را با مانع روبرو کرده است.



دیدگاهها بسته شده است.