رییس جمهور اجازه دست اندازی به درمان تأمین اجتماعی را ندهد

به گزارش عرصه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، اولیاء علی بیگی در همایش بررسی و تحلیل اجرای قانون مشاغل سخت و زیان آور در شیراز افزود: سازمان تأمین اجتماعی به موضوع امنیت و سلامت جامعه توجه دارد و این دو موضوع را تا زمانی که با چالش مواجه نشویم قدر آن را نمی دانیم.

وی ادامه داد: نقش تأمین اجتماعی در حوزه امنیت روحی و امنیت اجتماعی باید مورد توجه باشد و مسئولان عالی کشور باید به این سازمان توجه کافی داشته باشند.

اولیاء علی بیگی گفت: نیمی از مردم ایران مشمول خدمات سازمان تامین اجتماعی هستند که باید سلامت و امنیت این افراد مورد توجه باشد.

عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی افزود: از رئیس جمهور انتظار داریم که نسبت به موضوع اموال این سازمان که حق الناس است حساس تر باشند و اجازه دست اندازی به درمان تأمین اجتماعی ندهند.

وی گفت: انتظار این است که در این مسیر مواظبت و مراقبت بیشتری نسبت به درمان تأمین اجتماعی انجام شود.

علی بیگی اظهار کرد: موانع اصلی پیش روی ما در مشاغل سخت و زیان آور که باعث نگرانی بیمه شدگان است، درخواستهای فراوان در رابطه با کارهای سخت و زیان آور است که بخشی از آن ناشی از عدم احساس امنیت شغلی کارگران است و اگر به موضوع امنیت شغلی توجه کنیم از این تقاضاها نیز کاسته می شود.

وی ادامه داد: مشاغل سخت و زیان آوری به تأیید رسیده‌اند و انتظار داریم که در مورد آنها قانون اجرا شود و سهم کارفرما را تأمین اجتماعی دریافت کند و بازنشستگی کارگر مشروط به دریافت ٤ درصد سهم کارفرما نباشد.



دیدگاهها بسته شده است.