عاملان داعشی حمله به زیارتگاه «کارته سخی» کابل دستگیر شدند


اداره امنیت ملی افغانستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که یک شبکه تروریستی وابسته به گروهک تکفیریِ داعش که در حمله به زیارتگاه کارته سخی شهر کابل دست داشت را دستگیر کرده است.

به گزارش عرصه به نقل از خبرگزاری رها، اداره امنیت ملی افغانستان امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که یک شبکه ۱۰ نفره وابسته به گروهک تکفیریِ داعش که در سازماندهی حمله تروریستی در شب دهم ماه محرم سال جاری به زیارتگاه «کارته سخی» شهر کابل و حمله انتحاری به خودروی حامل کارمندان ارشد اداره محافظت دست داشته اند را دستگیر کرده است.

این گروهک همچنین قصد انجام حملات تروریستی زنجیره ای در چندین مکان دیگر از جمله مسجد «کارته سه» شهر کابل و شبکه های تلویزیونی طلوع، شمشاد و آریانا را نیز داشته اند.

این شبکه همچنین موظف بود تا به منظور تفرقه افکنی میان مذاهب شیعه و سنی در شهر کابل به فعالیت هایی مبادرت ورزد؛ بدین منظور افراد خود را مجهز به وسایل مورد نیاز کرده بود تا مساجد معروف و مهم در میان اهل تشیع را در نقاط مختلف کابل شناسائی و حین انجام عملیات انتحاری و انفجارها از آن ها فیلم برداری نمایند.

اداره امنیت ملی تأکید کرد که این شبکه درصدد بود تا از طریق ایجاد اختلاف میان مذاهب شیعه و سنی در کشور به اهداف شوم خویش دست یابد.

گروه تروریستی داعش تاکنون در خصوص گزارش اداره امنیت ملی اظهار نظری نکرده است.

لازم به ذکر است در شب دهم محرم سال جاری، چندین مهاجم مسلح به عزاداران حسینی در زیارتگاه «کارته سخی» شهر کابل حلمه کرده و ۱۴ نفر را به شهادت رساندند. در این رویداد همچنین دست کم ۲۶ تَن نیز زخمی شدند.

داعش مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفته بود.

گفتنی است، این گروهک در روز اربعین حسینی به مسجد باقرالعلوم(ع) واقع در جاده فیض محمد کاتب شهر کابل حمله کرد که در این رویداد نیز ۲۷ تَن شهید و ۶۴ نفر دیگر زخمی شدند.



دیدگاهها بسته شده است.