مشاغل سخت و زیان آور در حال تبدیل شدن به خواست عمومی است

به گزارش عرصه، دکتر علی ربیعی در همایش بررسی و تحلیل اجرای قانون مشاغل سخت وزیان آور در شیراز با اشاره به اهمیت همکاری دو حوزه کار و تامین اجتماعی افزود: حوزه کار و رفاه اجتماعی در کنار هم با هم افزایی زمینه ساز بهبود وضعیت زندگی اقشار مختلف جامعه است.

وی گفت: رسیدگی به مشکلات مردم و همفکری، همکاری و تضارب آراء در این رابطه در نهایت باعث خیر و برکت برای جامعه خواهد بود.

دکتر ربیعی تصریح کرد: در این همایش تصمیماتی که اتخاذ می شود در زندگی نیمی از مردم کشور موثر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز نظریه های رفاه به شکل تور انداختن و سیاست رفاهی جبرانی و صدقه‌ای پاسخگو نیست و سیاست رفاهی باید مبتنی بر توانمند سازی افراد باشد.

وی افزود: چند وجه از زندگی پربرکت زندگی پیامبر اکرم می تواند امروز مورد توجه ما باشد. مهمترین بخش اسلام عزیز نجات دادن انسانها و برقراری کرامت انسانها و عدالت و مبارزه با ظلم است. مهمترین وجه زندگی حضرت رسول اکرم اخلاق نیکو آن حضرت و اهمیت به کرامت انسانی است و ما امروز نیازمند اخلاقی تر شدن جامعه هستیم.

ربیعی اظهار کرد: امروز جمع شده‌ایم که از حقوق کارگران صیانت کنیم و اینکه به چه شکل عمل کنیم که منافع کارگران و کارفرمایان را همزمان صیانت کنیم.

وی گفت: ما به دنبال بیم زدایی و کاستن از ریسکهای زندگی کارگران هستیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه توسعه به مفهوم شادی و کرامت انسانها است و هدف توسعه باید انسانها باشد، افزود: در صورت بی‌توجهی به انسانها در توسعه با رشد مواجه خواهیم بود اما به توسعه نمی رسیم.

وی تاکید کرد: تأمین اجتماعی به مفهوم اعم لازمه چنین مفهومی از توسعه است.

ربیعی گفت: تأمین اجتماعی فقط مستمری دادن و دفترچه درمان نیست و تأمین اجتماعی به این مفهوم است که انسانها راحت تر زندگی کنند و از زندگی و آینده خود بیم نداشته باشند.

وی افزود: سیاستهای ما باید معطوف به غنی سازی مفهوم توسعه با تأمین اجتماعی پویا باشد .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: قطعا باید به سمت افزایش خدمات برای شاغلان در مشاغل سخت و زیان آور باشیم و از مرگ خاموش کارگران جلوگیری کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، وی در خصوص مشاغل سخت وزیان آور گفت: باید در انتخاب این گونه مشاغل دقت داشته باشیم،  در حال حاضر مشاغل سخت و زیان آور در حال تبدیل شدن به خواست عمومی است و این بی عدالتی در مورد کارگرانی است که در مشاغل سخت و زیان آور مشغولند.

ربیعی افزود: برای بهبود شرایط کار و بهداشت حرفه ای تلاش بیشتری لازم است و می توانیم برای راه اندازی خانه های بهداشت سیار اقدام کنیم.

در ادامه این همایش، با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و نمایندگان جامعه کارگران و کارفرمایان از نظام جدید طبقه بندی مشاغل و سامانه ثبت قراردادها رونمایی شد.



دیدگاهها بسته شده است.