پرداخت خسارات سرما به کشاورزان گلستانی را پیگیری می‌کنیم


گرگان – دبیر مجمع نمایندگان گلستان از پیگیری پرداخت خسارات سرما و یخبندان به کشاورزان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین نورقلی پور صبح پنجشنبه در حاشیه اجلاسیه چهار هزار شهید گلستان و در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان به دلیل یخبندان‌های اخیر خساراتی را در بخش کشاورزی، باغداری و دامداری متحمل شد و وظیفه ماست که برای رفع مشکلات این عزیزان قدم برداریم.

وی افزود: جلساتی با مجمع نمایندگان استان ترتیب دادیم و با معاون اول رئیس جمهور نیز دیداری داشتیم تا خسارات وارد شده به کشاورزان، باغداران و دامداران برآورده شود.

نورقلی پور تصریح کرد: قرار است آقای جهانگیری این مشکلات را در نخستین جلسه هیئت دولت مطرح و مصوبه داشته باشد و رئیس مجلس شورای اسلامی هم قول پیگیری داده‌اند.

وی ادامه داد: با آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هم نشستی داشتیم که پیشنهاداتی در خصوص اعطای وام‌های کم بهره و تسهیلات بلاعوض برای بیمه کردن باغ‌ها به ایشان ارائه کردیم.

منطقه آزاد تجاری از مهم‌ترین مسائل گلستان است

نماینده مردم غرب استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه منطقه آزاد اینچه برون، گفت: منطقه آزاد تجاری یکی از مهم‌ترین مسائل استان گلستان بوده که یک فوریت آن در مجلس رای آورد و امیدواریم ماه آینده با مطرح شدن در صحن علنی مجلس رای بیاورد.

نورقلی پور افزود: حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در گلستان فرصتی بوده تا با ایشان در خصوص اهمیت منطقه آزاد و کیفیت و کمیت آن صحبت کنیم و نظر ریاست مجلس در این خصوص بسیار مهم است.

وی ادامه داد: به دلیل وجود دیدگاه سنتی، استان گلستان بر مبنای توسعه کشاورزی شناخته شده و امیدواریم دیدگاه‌ها تغییر کند و به سمت سرمایه گذاری برویم.

نورقلی پور با تاکید بر حرکت گروهی مجمع نمایندگان گلستان خاطرنشان کرد: ما گروه کاری و صمیمی داریم و ممکن است تفاوت‌هایی هم وجود داشته باشد اما دیدگاه کلی ما حوزه‌ای نیست و همواره توسعه شهرستان‌ها را در سایه استان می بینیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه توزیع مناسبی در کمیسیون‌های مختلف داریم و در کمیسیون‌های کلیدی مجلس نماینده داریم که بسیار مهم است.



دیدگاهها بسته شده است.