۱۵ درصد تخفیف گمرگی وارادات در مرزباشماق هنوز تحقق پیدا نکرده است


سنندج- رییس مجمع نمایندگان کردستان گفت: اعمال ۱۵ درصد تخفیف گمرگی وارادات در مرز باشماق یکی از مصوبات سفر معاون اول رییس جمهور به استان بود که تاکنون محقق نشده است.

به گزارش عرصه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده مریوان و سروآباد، منصور مرادی در دیدار با علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی به مشکلات مرز باشماق مریوان اشاره کرد وگفت: باتوجه به اینکه بخش زیادی از صادرات، واردات و خدمات به کشور عراق از طریق مرز باشماق انجام می شود، زیرساخت‌های لازم در این مرز هنوز به صورت کامل فراهم نشده بنابراین نیازمند توجه ویژه است.

وی عنوان کرد: به دلیل وجود برخی از مشکلات در این مرز میزان صادرات کالا و خدمات در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

وی اظهارداشت: مرز باشماق به عنوان یکی از مرزهای بین المللی و معتبر کشور با ایجاد زیرساخت های لازم و رفع مشکلات آن می تواند باعث ایجاد درآمد پایدار برای منطقه و ایجاد اشتغال شود.

رییس مجمع نمایندگان کردستان افزود: مرز باشماق به دلیل فاصله بسیار کم با شهر مریوان هزینه حمل کالاها و محصولات به آن بسیار پایین است که همین امر باعث افزایش درآمد و ارزآوری شده است.

مرادی به مصوبه معاون اول رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: اسحاق جهانگیری در سفرش به شهرستان مریوان از ۱۵ درصد تخفیف گمرگی وارادات در این مرز خبر داد که تاکنون این امر تحقق نیافته است.

وی بیان کرد: پیگیری اجرای مصوبه معاون اول رئیس جمهوری از طریق وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیری و در حال بررسی است.

وی اضافه کرد: عدم وجود صنایع تبدیلی و نبود سردخانه در شهرستانهای مریوان و سروآباد باعث خام فروشی محصولات باغی و زراعی و افزایش سود دلالان شده، بنابراین ایجاد صنایع تبدیلی در استان کردستان یک ضرورت است.

گفتنی است، در این دیدار مهمترین مشکلات و موانع موجود بر سر راه اشتغال جوانان استان کردستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



دیدگاهها بسته شده است.