آمار بیکاری در گلستان از میانگین کشور بیشتر است


گرگان – دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان گفت: آمار بیکاری در استان گلستان از میانگین آن در کشور بیشتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین نورقلی پور عصر جمعه در جلسه شورای اداری استان گلستان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در استانداری گلستان برگزار شد، اظهار کرد: آقای لاریجانی در تمامی حوزه‌های انتخابی از غرب تا شرق استان گلستان و شوراهای اداری حضور یافتند.

وی افزود: به طور قطع سفر ایشان برای ما نتایج بسیار خوبی خواهد داشت و در آینده‌ای نه چندان دور ثمرات سفر ایشان را خواهیم دید.

دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان تصریح کرد: استان ما با وجود داشتن مردم خونگرم و خوب، متحمل محرومیت‌هایی بوده و متاسفانه متوسط درآمد سرانه گلستانی‌ها پایین تر از متوسط درآمد سرانه کشور است.

نورقلی پور تصریح کرد: استان گلستان متحمل توسعه نیافتگی در بخش صنایع بوده که نتیجه تصمیم گیری‌های گذشته است و امیدواریم این دیدگاه‌ها در آینده تغییر کند، یکی از بخش‌هایی که می‌تواند موجب تغییر نگرش‌ها و توسعه صنعتی در استان شود مجلس است و نگاهی که رئیس محترم مجلس به این موضوع خواهند داشت.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که ما در استان گلستان درگیر آن هستیم جزیره آشوراده بوده و موانعی در راه توسعه این جزیره وجود دارد، بدون شک توسعه این جزیره نقش پررنگی در توسعه کل استان خواهد داشت و امیدواریم در کنار تلاش‌های استاندار برای رونق بخشیدن به توسعه این جزیره، هم افزایی لازم وجود داشته باشد و با عنایت رئیس محترم مجلس این مشکل رفع و رجوع شود.

خطر بیابانی شدن گلستان را تهدید می کند

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگاه سنتی به توسعه کشاورزی در استان گفت: استان گلستان بر اساس کشاورزی بنا شده و امیدواریم این نگاه را تغییر دهیم و در زمینه صنایع کشاورزی و توسعه صنایع سنگینی در استان کاستی‌ها را جبران کنیم.

نورقلی پور بیان کرد: بر اساس آمار موجود متوسط بیکاری در استان گلستان از میانگین کشوری بیشتر بوده و در برخی از نواحی استان میزان بیکاری بسیار بیشتر است.

وی افزود: گلستان با وجود اینکه  استان سرسبزی شناخته شده، بخش بزرگی از آن در معرض بیابانی شدن بوده و نیمی از گلستان خشک و نیمه خشک است و خطر بیابانی شدن بخش جنوبی استان را تهدید می‌کند.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مشکلات آب در بخش کشاورزی و آب شرب وجود دارد و فرو افتادن سطح سفره‌های زیرزمینی استان را تحت تاثیر قرار داده است.

نورقلی پور با اشاره به منطقه آزاد اینچه برون اظهار کرد: یک فوریت این لایحه تصویب شده و امیدواریم با نگاه رئیس مجلس شورای اسلامی و تلاش‌های مجمع نمایندگان گلستان به تصویب نهایی برسد و در کنار داشتن ضوابط منطقه آزاد فعال، آغازی برای توسعه استان باشد.

وی یادآور شد: بحث میگو در گمیشان نیز می‌تواند به اشتغال و سرمایه کمک کرده و امیدواریم در آینده گسترش بیشتری پیدا کند و در فازهای بعدی با سرمایه گذاری کافی، مردم بومی منطقه را مشغول کنیم.



دیدگاهها بسته شده است.