الگوی دفاع مقدس در عرصه جهانی پاسخگو است

به گزارش عرصه، دکتر صادقلو در مراسم اختتامیه اجلاسیه ملی ۴۰۰۰ شهید استان گلستان اظهار کرد: ما به یاد و نام ۴۰۰۰ شهید اینجا جمع شدیم و شهید نامی بابرکت برای بشریت و برکت برای راه حق است. اینجاست که می‌گویند شهیدان زنده‌اند و اقرار و ایمان به زنده بودن شهدا برای ما خادمین کوچک حکم زا است.هر چقدر شهدا را وصف کنیم، وصف‌شدنی نیستند. ما برای درک و پیدا کردن راه خودمان این وصف را داریم. وصف شهیدان به دلیلی نقش و نقش‎سازی‌ای که در صحنه داشتند، برای بشریت است.اینجا است که هم زمان و هم بشریت در تصرف شهیدان هستند و زمین و زمان و بشریت بدهکار شهدا است.شهدا برای ما نقشی ایجاد کردند که سبک زندگی ما شده است و امروز اگر ما این جلسات بزرگداشت از شهدا را برگزار می‌کنیم و این تجلیل‌ها را انجام می‌دهیم، به خاطر فقری است که می‌خواهیم نقش آنها سبک زندگی ما شود. آنها این کار را انجام نداده‌اند که در دفاع مقدس تاریخی ایجاد کنند، بلکه آنها به دنبال این بودند که الگو بسازند. در نتیجه نقش شهیدان ایجاد الگو است.

وی افزود: امروز دشمن به شدت از الگو بودن شهدای ما مخصوصا شهدای دفاع مقدس هراس دارد و به همین خاطر ما این مجالس را یک مسیر در تقابل با باطل می‌دانیم.ما امروز برای مقابله با دشمنان نیازمند الگوی شهدا هستیم و افرادی که می‎خواهند نقش شهدا مقفول واقع بماند، به دنبال این هستند که شهدا الگو نشوند و باطل نقش خود را ادامه بدهد.

صادقلو خاطرنشان کرد: الگویی که در دوران دفاع مقدس ایجاد شده  پاسخگو در عرصه جهانی است و امیدواریم خون بهای شهدا تمدن ساز در عرصه ایجاد تمدن اسلامی شود. –



دیدگاهها بسته شده است.