برگزاری رزمایش مشترک نیروهای مرزبانی ایران و عراق

به گزارش عرصه – منطقه خوزستان، سردار قاسم رضایی در پایان نخستین تمرین مشترک نیروهای مرزبانی گارد ساحلی ایران و عراق که امروز (۲۵ آذرماه) در اروندرود و خلیج فارس برگزار شد، اظهار کرد: دو کشور ایران و عراق دارای روابط حسنه سیاسی و اقتصادی در سطح بالا هستند و این تمرین مشترک مرزبانی نیز در راستای ارتقا تعامل دوجانبه برگزار شده است.

وی افزود: امنیت منطقه خلیج فارس باید به دست کشورهای خود منطقه تامین شود. مطالبه جدید شهروندان و ساکنان مرزهای این کشورها، امنیت پایدار است و به این منظور تمرین‌های مشترک دوجانبه و سه‌جانبه در آینده برگزار خواهد شد. این تمرین‌های مشترک مرزبانی با همکاری دو یا سه کشور حوزه خلیج فارس یا کشورهای دارای مرز مشترک با ایران در آینده برگزار می‌شود.

رضایی با تقدیر از همکاری مرزبانی عراق در برگزاری تمرین مشترک نیروهای گارد ساحلی دو کشور، ادامه داد: این رزمایش حامل پیام مودت و دوستی به کشورهای همجوار است و ما در راستای تحقق اهداف مشترک، در مقابل هرگونه فتنه‌انگیزی و اختلاف‌افکنی کشورهایی که دلسوز ما نیستند، می‌ایستیم.

حامد عبدالله ابراهیم الحسینی، فرمانده مرزبانی عراق نیز در پایان این تمرین مشترک، از جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این تمرین تجلیل کرد و گفت: هدف برگزاری این تمرین افزایش همکاری دوجانبه برای تامین امنیت مرزها بوده است.

به گزارش عرصه، نخستین رزمایش مشترک وحدت نیروهای مرزبانی ایران و عراق، همزمان با هفته وحدت و با حضور فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و فرمانده مرزبانی عراق امروز در اروندرود برگزار شد.

این رزمایش مشترک با رمز «یا محمد رسول‌الله» با حضور سه ناوگروه دریایی و تمرین امداد و نجات، مقابله با سرقت‌های دریایی و مقابله با قاچاق مواد مخدر برگزار شد.



دیدگاهها بسته شده است.