ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در اولویت برنامه‌های ناجا

به گزارش عرصه و به نقل از پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین بهرامی در افتتاحیه مسابقات مرحله منطقه‌ای قرآن کریم کارکنان پایور، پیمانی و سربازان وظیفه با تبریک میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: خداوند متعال را باید به پاس همه نعمت‌ها شکرگزار باشیم. وجود اسلام، قرآن، انقلاب، استقلال و … همگی از نعمات هستند و باید ضمن بهره‌مندی از این نعمت‌های بزرگ،شکرگزار نیز باشیم .

وی با اشاره به آیه‌ای از سوره اعراف،گفت: پیامبر اکرم دارای ویژگی‌ها و خصلت‌های منحصر به فردی بودند و ما باید در زندگی از روش و منش پیامبر گرامی اسلام (ص) الگوگیری کنیم.

رئیس عقیدتی سیاسی ناجا با اشاره به ویژگی‌های قرآن کریم،اظهارکرد: همه ما نسبت به قرآن وظایفی داریم که آموختن، آموزش دادن ، حفظ، تدبر، فهم و عمل به قرآن بخشی از وظایف ما در برابر قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی تأکید کرد: تأثیرپذیری از قرآن، رستگاری و سعادت دنیا و آخرت را در پی دارد. همه باید به قرآن دل دهیم و با حضور قلب در محضر قرآن کسب فضیلت کنیم.

وی افزود: یکی از وظایف ما در برابر قرآن تأثیرپذیری از این کتاب آسمانی است. تأثیر پذیری از قرآن کریم زندگی فردی و اجتماعی را متحول می‌کند و بشر را به سمت عاقبت به خیری پیش می‌برد.

وی با اشاره به مأموریت‌های خطیر نیروی انتظامی برای تأمین و توسعه نظم و امنیت در جامعه، گفت: حرکت در مسیر قرآن و عمل به فرمایشات و دستورات این کتاب آسمانی در روند مأموریت‌های ناجا موفقیت حاصل می کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا افزود: اگر در حوزه اجتماعی و فرهنگی بر قرآن و آموزه‌های آن تمرکز کنیم به نتایج مطلوبی می‌رسیم چرا که قرآن کریم، انسان‌ساز است.

وی با اشاره به اینکه قرآن به نوعی سبک زندگی اسلامی ارائه می‌کند، ادامه داد: باید متأثر از قرآن و عامل به آن باشیم تا محیط زندگی و جامعه‌ای امن داشته باشیم.

وی گفت: ترویج فرهنگ قرآنی و دینی از برنامه‌های اولویت‌دار نیروی انتظامی است و در این راستا فعالیت‌های مستمری انجام می‌شود.

گفتنی است، مسابقات مرحله منطقه ای قرآن کریم کارکنان پایور ، پیمانی و سربازان وظیفه ناجا در رشته‌های ترتیل، اذان ، نکات تفسیری و حفظ پنج جزء قرآن صبح امروز با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی و جمعی از مسئولان در مسجد مالک اشتر آغاز شد.



دیدگاهها بسته شده است.