دروازه‌بان تیم هندبال بیتا سبزوار: باید هرچه سریعتر انتخابات فدراسیون برگزار شود

امیر مسکنی در گفت‌وگو با عرصه، در مورد بازی‌های تیم بیتا سبزوار اظهار کرد: تیم بیتا تاکنون نتایج خوبی گرفته است. این تیم یک تیم بومی است که بعد از دو سال غیبت در لیگ برتر دوباره تشکیل شده است. اکثر بازیکنان این تیم جوانان بین ۱۵ تا ۱۷ سال هستند، اما با این وجود نتایج قابل قبولی گرفته است. باخت این هفته نیز یک اتفاق بود، که خودمان نیز فکر نمی‌کردیم بازی را واگذار کنیم.

دروازه‌بان تیم هندبال بیتا سبزوار سطح لیگ برتر هندبال سال جاری را بالا دانست و گفت: خوبی لیگ جاری به این است که بازیکنان به طور مساوی پخش شدند. یک تا دو تیم در این فصل خیلی خوب بسته شدند و تعداد بیشتری ملی‌پوش جذب کردند، اما با این وجود نتایج به دست آمده تا پایان هفته ششم لیگ خیلی به هم نزدیک‌ است، این موضوع سبب شده تا سطح لیگ برتر بالا رود.

او در ادامه میگوید که قهرمان این فصل هنوز مشخص نیست، وی در این‌باره خاطرنشان کرد: اکنون برای انتخاب تیم قهرمان خیلی زود است، هنوز به نیم فصل هم نرسیده‌ایم. چند تیم‌ مدعی داریم، بیتا نیز یکی از تیم‌های مدعی این فصل است. من فکر می‌کنم با این شرایط و نتایج، شش تیم بالای جدول لیگ برتر شانس قهرمانی را دارند.

دروازه‌بان سابق تیم‌ ملی جوانان با برگزاری لیگ به صورت رفت و برگشتی و بدون برگزاری بازی‌های پلی‌آف و ضربدری موافق است. او در این‌باره گفت: این تغییر در برنامه لیگ با نظر من هم سو است. خیلی خوب است که بازی های پلی‌آف و ضربدری حذف شده است. بازی‌های لیگ برتر هندبال از قدیم به همین صورت رفت‌وبرگشتی برگزار می‌شد و این برنامه برای هندبالیست‌های ایرانی بهتر است.

او ادامه داد: هر سفر حدود ۱۰ میلیون تومان برای تیم‌ها هزینه دارد، بنابراین با این اتفاق هزینه‌ها کمتر خواهد شد و باشگاه‌ها سریع‌تر می‌توانند هزینه بازیکنان و قراردادهای آن‌ها را پرداخت کنند. اما هنگامی که مانند سال گذشته تعداد مسابقات با برگزاری دیدارهای پلی آف زیاد شود، باشگاه‌ها از پول قرارداد بازیکنان می زنند و زورشان به بازیکنان می‌رسد.

دروازه‌بان تیم هندبال بیتا سبزوار یکی از ضعف‌های لیگ برتر جاری را برگزاری مسابقات در فاصله‌های زمانی کوتاه عنوان کرد و گفت: این اتفاق روی بازیکنان بسیار فشار می‌آورد و یکی از ضعف‌های لیگ برتر جاری همین موضوع است. مسئولان می‌خواهند لیگ برتر زودتر تمام شود اما این موضوع برای تیم‌های بومی همانند تیم ما بسیار سخت است.

مسکنی اضافه کرد: با این شرایط که هر پنج روز یک‌بار بازی ها برگزار می‌شود، تیم‌هایی چون ما که در هر پست تنها یک بازیکن دارند زمانی برای استراحت ندارند. ما سه روز استراحت کردیم و دوشنبه در خانه به مصاف حریف خود رفتیم، دوباره دو روز استراحت می‌کنیم و باید برای شنبه به کاشان سفر کنیم.

او در مورد حضورش در تیم‌ ملی هندبال تصریح کرد: من از سال ۸۵ تا ۹۰ در تیم ملی جوانان بودم و بعد از آن چند دوره به تیم ملی بزرگسالان دعوت شدم، اما بعد از آن چه به حق و یا به ناحق از تیم ملی خط خوردم. شاید عملکرد ضعیف خودم عامل این موضوع بوده باشد.

وی معتقد است که باید هرچه سریعتر انتخابات این فدراسیون برگزار شود. در این‌باره بیان کرد: سرپرست فدراسیون باوجودی که هندبالی نیست، تاکنون حرف‌هایی را که عنوان کرده است انجام داده است. اما باید هرچه سریعتر انتخابات برگزار شود، نباید دست روی دست بگذارند و منتظر بمانند.

او با اشاره به مدیریت فدراسیون در دوره گذشته ادامه داد: در گذشته و در زمان ریاست مهدوی، با وجودی که خود مهدوی مدیر خوب و سالمی بود، اما افرادی در کنار او وجود داشت که باعث عملکرد منفی می‌شدند. این رفتارهای غرض‌ورزانه سبب شد که باشگاه‌های خوبی همچون ثامن‌الحجج سبزوار و مشهد منحل شوند و قرارداد بازیکنان هندبالی از ۱۵۰ میلیون تومان، حال به ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان برسد.

دروازه‌بان تیم هندبال بیتا سبزوار می‌گوید که باوجودی که سقف قرارداد بازیکنان تیم نسبت به سال‌های گذشته بسیار پایین است، اما برای نگه داشتن هندبال در سبزوار این تیم تشکیل شده است. مسکنی تصریح کرد: من در تیم ثامن‌الحجج مبلغ بالایی می‌گرفتم اما اکنون در بیتا یک سوم آن را نیز دریافت نمی‌کنیم تا بازیکنان جوان بیشتر دریافت کنند و بتوانند تشکیل خانواده دهند. این تیم به خاطر پابرجا بودن نام سبزوار ساخته شد، تا چراغ هندبال سبزوار خاموش نشود. امیدوارم تیم را با نتیجه خوب در لیگ نگه داریم و طی سال‌های آینده بهتر نیز شود.



دیدگاهها بسته شده است.