روند خروج از شرق حلب متوقف شد/ حملات خمپاره ای گروههای مسلح


منابع آگاه از توقف روند خروج افراد مسلح از شرق حلب و حملات گروههای مسلح به گذرگاه الراموسه خبر دادند.

به گزارش عرصه، شبکه المنار اعلام کرد: ارتش سوریه روند خروج گروههای مسلح از شرق حلب را به سبب ایجاد اخلال از سوی آنها در توافق مربوط به خروج متوقف کرده است.

از سوی دیگر خبرنگار المنار از حملات گروههای مسلح به سوی گذرگاه الراموسه در غرب حلب خبر داد.

در همین حال النشره اعلام کرد: روند خروج از شرق حلب متوقف شده است و خبرنگاران و آمبولانس ها و اتوبوس ها از الراموسه دور شده اند و افراد مسلح به سوی گذرگاه با خمپاره شلیک می کنند.

رویترز نیز از انفجارهایی در شرق حلب جایی که اتوبوس ها خارج می شوند، خبر داد.

النشره به نقل از برخی منابع آگاه اعلام کرد: در اجرای توافق مربوط به خروج افراد مسلح و خانواده هایشان مشکل بزرگی رخ داده است زیرا افراد مسلح مانع از خروج زخمی شدگان و افرادی که قرار بود، از کفریا و الفوعه دو شهرک شیعه نشین در شمال ادلب خارج شوند، شده اند.

این منابع افزودند: سرکرده های گروههای مسلح از محله های حلب خارج شده اند و ارتش افراد اسیران را تحویل داده اما افراد مسلح اسیران ارتش را تحویل نداده اند.

به گزارش این منابع گروههای مسلح خدعه کرده اند.

در همین حال المنار گزارش داد: گروههای مسلح با خمپاره گذرگاه السقیلبیه در حومه شمالی غربی حماه را هدف قرار می دهند و این همان گذرگاهی بود که قرار بود، اتوبوس ها به الفوعه و  کفریا بروند.

این در حالی است که مطابق آمار اعلام شده از سوی تلویزیون سوریه از عصر روز گذشته تا ساعات اولیه امروز حدود ۹۰۷۹ نفر از شرق حلب خارج شده اند.



دیدگاهها بسته شده است.