فساد سیاسی و اقتصادی، آفت انقلاب، ظلم به شهدا و انسانیت است

به گزارش عرصه، علی توافقی در سی و چهارمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) با معروف گستری و منکرزدایی برگرفته از قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا به وقوع پیوست؛ قطعا ارمغان مهم این انقلاب تحول ساختاری در کشور، استقرار نظام جمهوری اسلامی و نفی طاغوت و فساد بود.

وی افزود: توصیه‌های مهم و جدی امام (ره) قیام برای خدا، تلاش برای امنیت دینی و حفظ حقوق ملت از راه استقرار احکام مترقی اسلام در کشور بود.

وی ادامه داد: اگر ایمان مردم به ارزش‌های دینی و آرمان‌های اسلامی و پشتکار عملی آنان همراه رهبری داهیانه ولایت دینی نبود هرگز انقلاب اسلامی به بار نمی‌نشست و استمرار پیدا نمی‌کرد. نقش رهبری مجاهدت مردم و دلسوزان نظام به ویژه شهیدان گرانقدر در این مسیرغیر قابل انکار است.

وی در بخش دیگری از نطق پیش از دستور خود در این جلسه با تاکید بر موضوع وحدت و لزوم استقرار آن در جامعه گفت: نفی هرگونه ستمگری و ستم کشی و سلطه گری، عدل و استقلال سیاسی و اقتصادی و اجتماعی، همبستگی ملی را تامین می‌کند. قانونگذاران دلسوز و منتخب ملت در ابتدای انقلاب که قانون اساسی نظام را تهیه و از راه رفراندوم عمومی آن را به تایید مقام معظم رهبری و مردم رساندند از ما انتظار دارند حرص و آزهای سیاسی و فسادهای اقتصادی که آفت انقلاب است و می‌تواند به اعتبار قانون و نظام آسیب بزند، از بین برود.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد فساد سیاسی در بعضی از دولت‌ها بسترساز فساد اقتصادی درون سیستمی شده و بعضی گلوگاه‌های اقتصادی را به فساد کشیده است. منتخبین مردم، انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر و روستا، با رای مستقیم مردم و برگزاری رفراندوم‌های ضروری و تعیین کننده همه و همه در قانون اساسی تصریح شده و غیر قابل انکار است. این موضوع گویای این است که از منظر دین و مکتب فکری امام فلسفه اصلی حکومت را باید در خواست و رضایت مردم جست‌وجو کرد و قطع به یقین عدم رضایت مندی مردم مقبولیت و مشروعیت نظام و انقلاب را مورد چالش جدی قرار می‌دهد.

نماینده مردم خراسان شمالی در ادامه بر لزوم توجه به مشکلات و معضلات مردم در اقصی نقاط کشور اشاره کرد و افزود: ملت ما در جریان تکامل انقلابی خود از غبارها و زنگارهای طاغوتی زدوده شد و از آمیزه‌های فکری بیگانه خود را رها کرد و به مواضع فکری و جهان بینی اصیل اسلامی بازگشت و اکنون بر آن است که با موازین اسلامی جامعه نمونه خویش را بنا کند.

وی ادامه داد: در چنین پایه‌ای رسالت قانون اساسی این است زمینه‌های اعتقادی نهضت را عینیت بخشد و شرایطی را به وجود بیاورد که در آن با ارزش‌های والا و جهان شمول اسلامی پرورش یابد و این مهم حاصل نمی‌شود مگر به کرامت و رضایت‌مندی خود مردم که اتفاقا این امر رمز تداوم انقلاب در آن نهضت نیز محسوب می‌شود.

توافقی ادامه داد: برخورد مستبدانه یا بی‌اعتنایی به مردم اشکال‌تراشی برای آنان آفتی است که مدیریت میانه کشور در این رابطه دخیل است و اگر در ریشه‌یابی مشکلات مردم گفته شود با وجود اسلام و رهبری دینی چرا مردم با این همه مشکلات دست به گریبان هستند پاسخ این است که مدیریت میانه و مسئولان اجرایی غیر کارآمد سبب نارضایتی مردم و عدم تحقق مطالبات به حق آنان هستند.



دیدگاهها بسته شده است.