لزوم تمرکز بر خدمات‌دهی در مراکز انتظامی با بهره‌وری از بسترپژوهش

به گزارش عرصه به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار دکتر ایوب سلیمانی در آیین بزرگداشت هفته وحدت و پژوهش پلیس پیشگیری ناجا پیروزی جبهه مقاومت در حلب را تبریک گفت و اظهار کرد: این پیروزی از این حیث برای ما مهم و حائز اهمیت است که شهدای گرانقدری را در این عرصه تقدیم کرده ایم.

معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به اقدامات رئیس پلیس پیشگیری ناجا،گفت: شهادت می دهم که وجود همکاری چون سردار “شرفی” فرصت مغتنمی است چرا که ایشان به جد پیگیر وظایف و مأموریت های محوله هستند و در ایام اربعین نیز اقدامات مطلوبی را از مجموعه پلیس پیشگیری شاهد بودیم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه پلیس پیشگیری به نوعی مجموعه «مادر»در ناجا محسوب می‌شود، اظهارکر: بیشترین مواجهه مردم با کلانتری و پاسگاه‌ها است، در واقع کلانتری‌ها و مراکز انتظامی در خط مقدم ارتباط با مردم هستند و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص لزوم توجه و تمرکز بر خدمات دهی شایسته در کلانتری‌ها به دنبال این هستیم مطلوب‌ترین خدمات‌دهی در مراکز انتظامی صورت بگیرد.

معاون هماهنگ کننده ناجا خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمات مطلوب در مراکز انتظامی اعم از کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها باید از بستر پژوهش و نیازسنجی بهره ببریم.

وی با بیان اینکه استفاده از فرآیند تحقیق و پژوهش در کارآمدی اقدامات موثر است، گفت: پیاده‌سازی و الگوگیری از پژوهش‌ها و تحقیقات باید بر مبنای محیط و شرایط جامعه و نیازهایمان باشد.

معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به اینکه سه سرفصل، مبنای تحقیق و پژوهش است، گفت: جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها، بومی‌سازی دانش و تولید دانش بومی، مبنای اصلی تحقیق و پژوهش است؛ بومی‌سازی دانش و تطبیق آن با شرایط و نیازها از الزامات است.

سلیمانی تأکید کرد: بدون دانش و پژوهش نمی‌توان به «بومی‌سازی دانش» و «دانش بومی» دستیافت؛ اگر به دنبال استقلال کشور در هر عرصه‌ای هستیم باید بر مبنای شرایط و نیاز، پژوهش و اقدام کنیم.

وی با اشاره به اهمیت مقوله اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: ریشه تحقق اقتصاد مقاومتی، دانش بنیان کردن آن است چرا که اقتصاد مقاومتی نسخه حل مشکلات است.

سلیمانی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم پلیسی هم طراز انقلاب اسلامی داشته باشیم باید رویکرد «پلیس دانش بنیان» و «توسعه تجربی» را دنبال کنیم، ما تجارب ذی‌قیمتی در عرصه‌های مختلف داریم و باید این تجارب را با دانش همراه کنیم و از آن استفاده بهینه ببریم .

معاون هماهنگ کننده ناجا خاطر نشان کرد: اگر مبنای فعالیت و اقداماتمان را کار جهادی مبتنی بر علم و تحقیق بگذاریم حتما به دستاوردهای مطلوبی می رسیم.

وی با بیان اینکه عرصه و بستر تحول و حرکت در مسیر رشد و شکوفایی در نیروی انتظامی مهیا است،گفت: اراده و عزم جدی برای انجام اقدامات اثرگذار و مطلوب وجود دارد و بهبود وضعیت معیشتی کارکنان یکی از این برنامه‌هاست چرا که معتقدیم خدمتگزاری را باید از درون سازمان دنبال و به نتیجه برسانیم؛ اگر انتظار حرکت جهادی از کارکنان داریم باید به عنوان یک مدیر، دغدغه مشکلات آنان را داشته باشیم و در پی رفع کمبودها باشیم.

سلیمانی با بیان اینکه شهادت می دهم بهبود وضعیت معیشتی کارکنان یکی از دغدغه‌های اصلی فرمانده نیروی انتظامی – سردارحسین اشتری- است، اظهارکرد: برای بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی کارکنان با تأکید و پیگیری مستقیم فرمانده ناجا گام‌های مطلوبی برداشته شده است و این روند ادامه دارد و ما فعالیت‌های اقتصادی منتخب ، موثر و با اطمینان به بازدهی مناسب را دنبال می‌کنیم و امیدواریم در این مسیر شاهد موفقیت و رضایت کارکنان باشیم.

 گفتنی است، در این مراسم با حضور مشاور فرمانده نیروی انتظامی ” سردار نوروزی”، معاون هماهنگ کننده ناجا سردار “ایوب سلیمانی”، معاون تربیت و آموزش ناجا ” سردار امیر حسینیاوری” ، رئیس پلیس پیشگیری ناجا “سردار محمد شرفی” و جمعی از مسئولان از سامانه رخدادهای انتظامی ( سامانه پیامکی – سامانه خودروهای تحت تعقیب – سامانه مهندسی – سامانه افراد تحت تعقیب و از دستاوردهای تحقیقاتی و فاوایی پلیس پیشگیری) رونمایی شد .

تجلیل از نفرات برتر پژوهشی و خانواده مدافعین حرم و قرارگاه پیشگیری ابوذر اربعین نیز بخشی از برنامه های این همایش بود.



دیدگاهها بسته شده است.