مراسم گرامیداشت نوزدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله بهاء‌الدینی برگزار شد

به گزارش عرصه، آیت‌الله علیرضا اعرافی، جمعی از نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع تقلید، آیات سیدمحمد جواد علوی بروجردی، مهدی هادوی تهرانی، محمدحسین فقیه یزدی، حجت‌الاسلام یونسی مشاور رییس جمهور، احمد امیرآبادی عضو هیأت رییسه مجلس، حجت‌الاسلام علی بهجت و جمعی از علما در این مراسم حضور داشتند.

آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در این مراسم گفت: اصل خلقت انسان تجلی حق تعالی است و همه عالم جلوه خداوند است و بشر توانست مخزن اسرار الهی شود و مجموعه اسماء الهی در وجود او انعکاس پیدا کند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله بهاءالدینی افزود: ایشان در علوم رسمی مجتهد و در علوم عقلی و نقلی صاحب فکر بود. آیت‌الله بهاءالدینی فقط خدا را داشت و علم در قلب او موجود بود و با رفتن آیت‌الله بهاءالدینی و آیت‌الله بهجت،خسارت جبران‌ناپذیری به حوزه‌های علمیه وارد شده است.

 صدیقی به علاقه آیت‌الله بهاء الدینی به امام و انقلاب و نیز احترام این عالم به امام و رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: همه باید از این بزرگان درس بگیریم.

وی با اشاره به ویژگی‌های عالمان دینی در طول تاریخ بیان کرد: بزرگان و عالمان دینی شیعه از نظر مبارزه با استکبار و ظلم سیزی پیرو اهل بیت(ع) هستند و به طور دائم بر اساس تبعیت از قرآن کریم با طاغوت مقابله کرده‌اند و فقیهان، عالمان و مراجع ما در طول تاریخ عزت و زهد را به جهانیان نشان داده‌اند چون علم‌شان برای خدا بوده است و خدا را کفیل رزق خود می‌دانسته‌اند. از این رو سازش با استکبار در میان عالمان ما سابقه ندارد. این تعلق دنیاست که هم دین و هم دنیای ما را از بین می‌برد.

وی هم چنین با اشاره به این که امام خمینی(ره) فرمودند: « آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، اظهار کرد: این سخن امام راحل به خاطر این بود که ایشان از هیچ چیزی نگرانی نداشت. بنده خدا بود و چون از خدا می‌ترسید از هیچ چیزی نمی‌ترسید.



دیدگاهها بسته شده است.