منطقه آزاد اینچه برون موجب جهش اقتصادی گلستان می‌شود


کلاله – نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد منطقه آزاد اینچه برون جهش اقتصادی استان گلستان را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام کوسه غراوی صبح جمعه در شورای اداری شهرستان‌های شرق استان گلستان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در کلاله برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه انتخابیه بنده، مردم منطقه با برادری و بابری و صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی افزود: اما مشکلات زیادی در این منطقه وجود دارد و ۲۲ روستای شهرستان مراوه تپه از نعمت آب شرب بی بهره هستند.

کوسه غراوی تصریح کرد: سد نرماب ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با تکمیل آن نیاز آبی شرق استان گلستان تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: با وجود سرسبزی و استعدادهای گردشگری، این منطقه هنوز توسعه نیافته است و با توجه به اینکه شهرستان‌های مینودشت، گالیکش و کلاله در مسیر مشهد مقدس قرار دارند، می‌توان با احداث تله کابین در این مسیر و جنگل گلستان، زمینه اشتغال و توسعه منطقه را فراهم کرد.

نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی به خسارات سرمای اخیر به کشاورزی منطقه اشاره و اظهار کرد: در سرمای اخیر حدود ۴۰ هزار تن از محصول کلزا و باغات خسارت دیدند و باید به این بخش توجه ویژه‌ای شود.

کوسه غراوی با اشاره به کارخانه سیمان گالیکش، یادآور شد: این کارخانه خطرات زیست محیطی برای روستاهای اطرف و منطقه دارد و امیدواریم برای برطرف کردن این مشکلات تدابیر اصولی اندیشیده شود.

به گفته وی، با حمایت رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر آموزش عالی از سال ۹۶ شاهد تدریس زبان ترکمنی در استان های گلستان و خراسان شمالی خواهیم بود.



دیدگاهها بسته شده است.