برگزاری کمیسیون های مختلف در دومین روز از سی‌امین کنفرانس وحدت اسلامی

به گزارش عرصه جمعه (۲۶ آذرماه ) در دومین روز از سومین کنفرانس وحدت اسلامی با حضور جمعی از اندیشمندمان جهان اسلام،کمیسیون‌های رسانه، مساعی حمیده و کمیسیون بررسی وضعیت اقلیت مسلمان در هتل آزادی تهران برگزار شد.

در نشست  کمیسیون  مساعی حمیده، شیخ بدرالدین حسون، مفتی سوریه با بیان اینکه اختلافات در جهان اسلام گسترده شده و رسانه‌های بیگانه آتش آن را شعله‌ورتر می‌کنند، اظهار کرد: ‌ما برای ایجاد مصالحه در جهان آمادگی گفت‌وگو داریم.

در ادامه،شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه ما دو نوع دیدار و گفت‌وگو داریم که یکی از آنها دیدار با علما و دیگری دیدار با رهبران مردمی و انجمن‌ها است،گفت: ما باید از شیوه‌های مختلفی برای گفت‌وگو استفاده کنیم. حتی اگر این گفت‌وگوها سودی نداشته باشد. باید هر دری را که امکان گفت‌وگو دارد  بزنیم.

 همچین شیخ زهیر جعید رئیس جبهه عمل اسلام لبنان گفت: هر چقدر چالش‌های بیشتری در جهان اسلام بوجود آید باید تلاش بیشتری برای برقراری صلح بین مسلمانان داشته باشیم. ما در زمینه گفت‌وگو با حکام نمی‌توانیم به نتیجه برسیم چون آنها گوش شنوایی ندارند. اما می‌توانیم از شخصیت‌های تاثیرگذار بر حکام در این زمینه استفاده کنیم.

همچنین دراین نشست، خانم سناتور اکبری از فرهیختگان افغانستان، سیدصدرالدین قپانچی از رهبران مجلس اعلای عراق و ایمن زیتون از علمای سوریه نظرات خود را در رابطه با این موضوع مطرح کردند.

در کمیسیون رسانه نیز،رضا شاکری مدیرعامل خبرگزاری تقریب، ذکریا قمرالدین نماینده مجمع تقریب در لبنان و علی امینی از پژوهشگران کشورمان دیدگاه‌های خود را در رابطه  نقش رسانه‌ها در جهان بیان کردند.

در کمیسیون بررسی وضعیت اقلیت‌های مسلمان نیز امام جمعه واشنگتن با بیان اینکه اقلیت یک کلمه وارداتی از سوی غرب است، گفت: غربی‌ها اقلیت را  به معنای تعداد کم آن در جوامع اسلامی مطرح می‌کنند اما مسلمانان و مستضعفان روی زمین در اقلیت نیستند و آنها باید خود را جزوی از جامعه بدانند.

 همچنین شیخ عبدالقادر بیضاوی  امام جمعه اهل سنت ارومیه در این کمیسیون تاکید کرد: ‌اهل سنت در ایران در اقلیت نیستند بلکه جزوی از جمعیت جمهوری اسلامی ایران هستند و اگر هم کم باشند اما بسار قوی عمل می‌کنند.

 سایر علما حاضر در این جلسه نیز با اشاره به اینکه  مسلمانان اهل سنت و شیعه درکنار یکدیگر هستند و بزرگترین مشکل مسلمانان گروه‌های تکفیری هستند و از همه مسلمانان خواستند برای مقابله با این جریان تکفیری با یکدیگر متحد باشند.

 –



دیدگاهها بسته شده است.