جریمه تسلا برای حضور بیش از حد در ایستگاه شارژ

به گزارش عرصه به نقل از اینسایدر،  امسال شرکت خودروسازی تسلا موتورز تلاش کرده تا برخی از سوءاستفاده‌ها از ایستگاه شارژ برقی “سوپرشارژر” خود را رفع کند و جدیدترین اقدام آن، اخذ هزینه بیشتر از خودروهایی است که در ایستگاههای شارژ معطل کنند.

این شرکت در مطلبی در وبلاگ خود اظهار کرد: ما شبکه سوپرشارژر را برای ارائه یک تجربه سفر لذت‌بخش و یکپارچه طراحی کرده‌ایم بنابراین درک می‌کنیم که ورود به ایستگاهی که همه جایگاههای آن توسط خودروهای کاملا شارژ شده تسلا اشغال شده، چقدر ناراحت‌کننده است.

تسلا در ادامه افزوده است: ما اعلام می‌کنیم که برای افزایش دسترسی به خدمات شارژ خودرو و به منظور ایجاد تجربه‌ای بهتر برای همه صاحبان خودروهای تسلا، هزینه اضافه‌ای را برای خودروهای غیرفعال در ایستگاهها در نظر گرفته‌ایم.

شبکه سوپرشارژر که در بسیاری از مناطق آمریکا گسترش یافته، در حال حاضر به صاحبان خودروهای تسلا مدل S اجازه می‌دهد تا به سرعت وسیله نقلیه خود را بطور رایگان شارژ کنند. در کمتر از ۲۰ دقیقه یک خودروی برقی می‌تواند تا حدود ۵۰ درصد شارژ شود و شارژ کامل آن نزدیک به یک ساعت طول می‌کشد.

در این شرایط بسیاری از مردم خودروهای خود را در ایستگاه قرار داده و به خرید، سینما یا حتی نزد دوستانشان می‌روند و خودروی آنها زمان بیش از حدی در جایگاه مانده و خودروهای دیگر را در صف انتظار می‌گذارد.

به گفته تسلا، یک اپلیکیشن به صاحبان خودرو اجازه می‌دهد از راه دور بر خودروی خود نظارت کرده و به آن‌ها در زمانی که شارژ خودرو نزدیک به تکمیل بوده و یک بار دیگر در زمان تکمیل آن هشدار می‌دهد.

طبق این اعلام، هر دقیقه حضور بیشتر خودرو در ایستگاه ۴۰ سنت برای صاحب آن هزینه خواهد داشت، اما اگر خودرو ظرف پنج دقیقه از ایستگاه خارج شود، این هزینه اعمال نخواهد شد.

شرکت تسلا در ماه نوامبر اعلام کرده بود که از ژانویه ۲۰۱۷، هزینه استفاده از ایستگاههای سوپرشارژر از تمام صاحبان خودروهای جدید این شرکت اخذ خواهد شد.



دیدگاهها بسته شده است.