حتی یه تماشای یک فیلم و تئاتر بد بروید

مجید قناد در گفت‌وگو با عرصه به ویژگی‌های نمایش خوب برای کودکان اشاره و عنوان کرد: تئاتر یک کار گروهی است و یکی از ویژگی‌های کار خوب این است که یک گروه در تمام زمینه‌ها با هم همفکر و همراه باشند.

این پیشکسوت نمایش کودک ادامه داد: اگر گروه در تمام زمینه ها از کارگردان تا کارگردان صحنه، از بازیگر تا طراح لباس، از گریم تا نور با هم همفکر و همراه باشند و دست به دست هم دهند، حاصل دست‌رنج یک نویسنده روی صحنه می‌رود. 

قناد با بیان اینکه نیاز مالی برای نویسندگان و هنرمندان از اهمیت برخوردار است، گفت: یادمان باشد اگر کاری را می‌پذیریم باید تمام وجود خود را برای آن کار بگذاریم. اگر مساله نیاز مالی وجود نداشته باشد نویسنده، کارگردان، هنرمند و سایر عوامل اجرا دست به دست هم می‌دهند و یک کار خوب تولید می‌شود.

داور بخش خردسال بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان درباره کیفیت جشنواره امسال بیان کرد: با توجه به اینکه بیست و دو جشنواره را پشت سر گذاشته‌ایم و تجربیاتی کسب شده، بسیاری از کمبودها و مشکلات رفع شده و البته ممکن است مشکلاتی هم وجود داشته باشد اما هر تجربه‌ای کمک می‌کند بتوانیم اشکالات را کمتر کنیم.

وی با مخاطب قرار دادن دانشجویان رشته‌ بازیگری و گویندگی و همچنین کودکان و نوجوانان تاکید کرد: هرچیزی را، حتی یک فیلم بد را ببینید تا توانایی تشخیص فیلم خوب را داشته باشید. یک تئاتر بد را ببینید تا بتوانید یک تئاتر خوب را تشخیص دهید. نگوییم چون متن خوب نیست نمی‌بینم، به عوامل دیگری همچون گریم، موسیقی، بازی، کارگردانی هم توجه کنید. 

قناد با اشاره به بازدید خوب مردم مهمان‌نواز همدان از اجرای نمایش‌ها افزود: با پشتکار مسؤولان همدان، همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدایت دبیر بیست و سومین جشنواره بین‌المللی، شاهد حضور هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان از اقصی‌ نقاط کشور هستیم و در ضمن حضور گروه‌هایی از کشورهای اروپایی نشان‌دهنده نقطه اوج جشنواره است.

پیشکسوت تئاتر کودک در پایان به سختی کار خبرنگاران اشاره و تصریح کرد: خبرنگاران با دید ذره‌بینی کمبودها را می‌بینند و خبرها را از طریق جراید انعکاس می‌دهند بنابراین لازم است کمبودها را گوشزد کرده و نقاط قوت را بگویند.

بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از ٢٢ آذر در همدان آغاز به کار کرده است و تا ٢٧ آذر ادامه دارد.



دیدگاهها بسته شده است.