کیانیان: متاسفانه راه‌آهن سکوی پرتابی شد برای پاشازاده!

آرش کیانیان سرپرست باشگاه راه‌آهن یزدان، در گفت‌وگو با عرصه درباره صحبت‌های مهدی پاشازاده با عرصه، اظهار کرد: صحبت‌هایی که کرده‌اند خیلی از واقعیت دور است. نمی‌دانم چرا در رسانه‌ها واقعیات را عنوان نمی‌کنند؟ اینکه کیانیان با فریب من را به راه آهن آورده است، حرف زیاد قشنگی نیست. مهدی پاشازاده را خانمی به اسم آزاده احمدنژاد که یک دلال است به ما معرفی کرد و قرار شد کل هزینه‌های ما را با درج شرکت آویسا روی لباس تیم تقبل کنند، بالاخره راه آهن تیم شناخته شدهای چه در لیگ برتر و چه در لیگ یک است. همچنین مسافرت‌ها و درصدی از پول بازیکنان را از این طریق پرداخت کند که متاسفانه پس از ۱۷ بازی یک ریال به باشگاه پرداخت نکرد.

او در پاسخ به این سوال که “با توجه به صحبت‌های پیمان کیانیان مالک باشگاه مبنی بر آوردن اسپانسر خارجی برای راه آهن، چطور شرکت آویسا را به عنوان اسپانسر انتخاب کردید؟” گفت: ما یک اکیپ آلمانی آوردیم که قرار شد اسپانسرهای ما آنها باشند و لباسهای ما را شرکت آدیداس بزند ولی با اختلافاتی که با مهدی پاشازاده بوجود آمد گفت که نمی‌خواهد آلمانی‌ها در باشگاه باشند.

کیانیان ادامه داد: ما هم با احترامی که برای پاشازاده قائل بودیم قبول کردیم و به آلمانی‌ها گفتیم که برگردند. پاشازاده هم در جواب آلمانی‌ها که می‌خواستند هزینه‌های ما را پرداخت کنند گفت که شرکت آویسا قسمتی از هزینه‌های باشگاه را تقبل می‌کند. ما فصل گذشته هم از فودلند استفاده می‌کردیم که خیلی از هزینه‌هایمان را تقبل می‌کرد و مشکلات آنچنانی نداشتیم.

سرپرست باشگاه راه آهن با بیان اینکه کلیه هزینه‌ها و پاداش‌ها توسط حسین رشیدی مدیرعامل باشگاه پرداخت شده است، گفت: هم اکنون باشگاه راه‌آهن هم در توقیف دادستانی محترم است و از پیمان کیانیان پس گرفته نشده است. تا جایی که باشگاه در اختیار کیانیان بوده او هزینه ها را پرداخت کرده و از آن پس رشیدی هزینه های باشگاه را پرداخت کرده است. حتی پاشازاده ۶۰ درصد از مبلغ قراردادش که ۱۲۰ میلیون تومان می‌شود گرفته که اسناد و مدارک آن هم موجود است. مبالغی پرداختی به پاشازاده هم توسط حسین رشیدی مدیرعامل باشگاه پرداخت شده است.

او درباره دلایل دادستانی برای توقیف باشگاه راه آهن، عنوان کرد: دایی بنده، پیمان کیانیان سال گذشته تیم را خرید و ۵۰ درصد پول باشگاه را نقد داد که حدود ۵ و نیم میلیارد می‌شد. علاوه بر این باید بدهی‌های گذشته باشگاه راه‌آهن را هم پرداخت می‌کرد که طبق گفته‌های دادستانی محترم این کار میسر نشد و پیمان کیانیان چک‌هایش را پرداخت نکرد. به همین دلیل تیم درحال حاضر در اختیار کیانیان و در توقیف دادستانی محترم است. البته دادستانی اختیار تام را به حسین رشیدی داده است که هر کاری می‌خواهد انجام دهد.

آرش کیانیان در ادامه درباره صحبت‌های پاشازاده مبنی بر اینکه بازیکنان ساق ندارند و لباس دسته هشت به بازیکنان داده شده، بیان کرد: کار لباس ما را همان کارگاهی که برای باشگاه خونه به خونه پیراهن تولید می‌کند انجام است. اینکه بچه‌ها ساق ندارند، خود من هر بازی به بازیکنان ساق جدید داده‌ام که پاشازاده به من گفت که “ندهید اسراف می‌شود!”

سرپرست باشگاه راه‌آهن یزدان با بیان اینکه برای سفر تیم به بوشهر بلیط هواپیما گرفته شده بود، گفت: از ابتدای فصل به بهترین هتل‌ها رفته‌ایم، با بهترین هواپیماها سفر کرده‌ایم. برای بازی در بوشهر هم ما بلیط هواپیما گرفته بودیم ولی به خاطر اینکه بلیط‌ها برای بازیکنانی بود که تیم را در بازی با ایرانجوان همراهی نکردند، مجبور شدیم با اتوبوس برویم. طبق مستندات یک روز پاشازاده به ما گفت که تیم نباید به بوشهر برود و فردای آن روز هم گفتند که به من نگفته‌اند تیم می‌خواهد به بوشهر برود.

وی افزود: او عنوان کرده که بازیکنان اخراجی به بوشهر رفته‌اند؛ مگر همین بازیکنان اخراجی به جز محسن بیاتی نیا برای پاشازاده بازی نکردند؟ کجای آنها اخراجی بوده است؟ متاسفانه راه آهن سکوی پرتابی شد برای پاشازاده!

کیانیان در ادامه درباره میلاد زنیدپور بازیکن تیم راه آهن یزدان، گفت: درباره میلاد زنیدپور هم باید یک نکته را بگویم. این بازیکن دست نشانده پاشازاده است و اگر پاشازاده او را برای تیم انتخاب نمی‌کرد، هیچ تیمی او را قبول نمی‌کرد. حالا در جراید عنوان می‌کند که کیانیان کجای فوتبال بوده است. به نظر من مالک یا سرپرست تیم، سابقه فوتبالی هم نداشته باشد می‌تواند کارش را انجام دهد. اگر به سابقه حسین رشیدی هم نگاه کنید، سه سال رئیس هیئت فوتبال کرمانشاه و نماینده فدراسیون بوده است و آنچنان هم که پاشازاده می‌گوید غیر فوتبالی نیست.

سرپرست راه‌آهن یزدان در پاسخ به این سوال که چقدر از مبالغ قراردادهای بازیکنان را پرداخت کرده‌اند، بیان کرد: به چهار پنج نفر از بازیکنان حدود ۲۵ درصد قراردادشان را پرداخت کرده‌ایم ولی بقیه مبلغی نگرفته‌اند. ما قرار بود دهم مهر ۲۰ درصد از قراردادها را پرداخت کنیم که وقتی دادستانی باشگاه را توقیف کرد، کل صورت حساب‌ها را از ما خواست. این هم هست که روال اداری دادستانی طول می‌کشد که بخاطر این طول کشیدن نتوانسته‌ایم حقوق بازیکنان را بدهیم.

او در پایان اظهار کرد: ما قول مساعد گرفته‌ایم که تا قبل از نیم فصل دوم آنهایی که نمی‌خواهیم را رد کنیم یا خودشان بروند و مبالغ بقیه را هم به نحو احسن پرداخت کنیم. البته پیمان کیانیان رغبت زیادی ندارد که به فوتبال بازگردد و دادستانی محترم تلاش می‌کند که در چند ماه آینده روال اداری تیم ادامه پیدا کند. اگر هم در ادامه کسی مایل بود که تیم را خریداری کند از طریق مزایده باشگاه را واگذار کند.



دیدگاهها بسته شده است.