اقلیمی: مسابقه بیشتر استرس ملی‌پوشان را کم می‌کند

الیاس اقلیمی در گفت و گو با عرصه، درباره اردوی ملی‌پوشان ایران اظهار کرد: مرحله جدید اردوی تیم ملی قایقرانی آغاز شده است و ورزشکاران با شرایط خوبی وارد اردو شدند. تمرینات بدنسازی خیلی خوبی انجام دادیم و من بعد از مسابقات لیگ که زمان بچه‌ها را نگاه می‌کردم، احساس می‌کردم آنها  واقعا خوب بودند و زمان‌های مناسبی ثبت کردند. این نشان می‌دهد تمرین‌ها را به خوبی شروع کردیم و نقاط ضعف را شناختیم و روندمان رو به رشد است. حالا اگر حمایت شویم، می‌توانیم با قدرت بیشتری کارمان را ادامه بدهیم.

اقلیمی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های کشورهای آسیایی در قایقرانی بیان کرد: واقعا حریفان قدرمندی داریم که حرفه‌ای کار کردند. تمام کشورهای آسیایی سرمایه گذاری خوبی در این رشته کردند چراکه قایقرانی بسیار پرمدال است و در بازی‌های آسیایی و المپیک نقش زیادی در موفقیت کاروان ها دارد. باید سعی کنیم برای قهرمانی آسیا در سال آینده و بازی‌های آسیایی جاکارتا خیلی خوب کار کنیم تا موفق شویم و بتوانیم به کاروان ورزشی کشور کمک کنیم.

او افزود: زمستان پیش‌رو بسیار مهم است. همه زمستان‌ها مهم بوده است اما امسال با توجه به شرایط بهتر قایقران‌ها باید بیشتر دقت کنیم. تمرین‌های استقامتی بسیار خوب و سنگینی داشتیم و ورزشکاران از نظر بدنی واقعا آماده هستند. مطمئن هستم همه بچه ها نسبت به سال گذشته خود شرایط بهتری دارند و حالا باید در زمستان تمرین‌های خوبی داشته باشیم. سال آینده کاپ جهانی،‌ قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا را پیش‌رو داریم و حضور موفق در این مسابقات به تلاش مناسب در این زمستان وابسته است.

سرمربی تیم ملی کانوی ایران با اشاره به رقابت‌های سال آینده افزود: باید ببینیم برنامه فدراسیون برای اعزام تیم‌ها به کاپ جهانی چطور است اما نکته مهم اینجاست که قایقران‌ها هرچه بیشتر در مسابقات شرکت کنند، استرسشان برای رقابت‌های اصلی کمتر می‌شود. حضور در این کاپ‌ها یک قدم رو به جلوی بزرگ برای پارو زنان است.

اقلیمی با اشاره به اردوی بوشهر ملی‌پوشان گفت: فدراسیون با تلاش‌هایی که داشته شرایط اردوی بوشهر را برای ملی‌پوشان مهیا کرده‌ است و ما به زودی در آنجا تمریناتمان را ادامه می‌دهیم. ایران کشوری چهار فصل است و اگر حمایت از قایقرانی شود، مشکلی برای برپایی اردو نداریم و می‌توانیم تمرین‌ها را داخل کشور انجام بدهیم. اردوی برون مرزی تنها برای حریف تمرینی ضروری است که بازهم می‌توانیم برای آن راهکاری داشته باشیم. قایقرانی بیش از هرچیز به حمایت نیاز دارد.

او در پاسخ به این سوال که وضعیت عادل مجللی چطور است و آیا هنوز تصمیم ندارد وارد اردو شود نیز به صحبت پرداخت و گفت: عادل درگیر برخی کارهای شخصی‌اش است. خیلی دوست دارم وارد اردو شود اما خب وقتی ورزشکار نگران آینده‌اش است. کاری نمی‌توانم انجام بدهم. با او در تماس هستم و تمرین می‌کند. انشالله کارهایش را که انجام بدهد وارد اردو می‌شود.

سرمربی کانوی ایران در پایان گفت: اکنون همه بچه‌های در اردو شرایط خوبی دارند. شاهو ناصری، کیا اسکندانی و علی اجاقی که بهترین‌های ما هستند که واقعا خوب تمرین کردند و ۱۰، ۱۲ ثانیه نسبت به سال گذشته خود جلوتر هستند.



دیدگاهها بسته شده است.