لاریجانی: اضافات لایحه برنامه ششم از مریخ نیامده است!


رئیس مجلس در پاسخ به تذکر یک نماینده درباره اضافه شدن ۱۱۰ ماده به لایحه دولت برای برنامه ششم گفت: این مواد از مریخ نیامده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز نعمتی نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس در جلسه علنی نوبت عصر مجلس و در جریان بررسی جزییات لایحه برنامه ششم توسعه با ارائه تذکر آیین نامه ای به استناد ماده ۱۸۴ آیین نامه داخلی مجلس، نسبت به ندادن فرصت کافی به نمایندگان برای بررسی گزارش کمیسیون تلفیق انتقاد کرد و گفت: حدود ۱۱۰ ماده به لایحه دولت اضافه شده و فرصت بررسی آنها برای نمایندگان نبوده است.

پس از تذکر این نماینده علی لاریجانی رئیس مجلس اظهار داشت: این روال همیشه در مجلس بوده است که تعداد این ماده و تبصره به برنامه اضافه می شود و این چیزهایی هم که به لایحه دولت اضافه شده، از کره مریخ نیامده است.

وی افزود: این ها همان پیشنهادات نمایندگان و کمیسیون های تخصصی بوده است که در کمیسیون تلفیق تصویب شده و خلق الساعه نبوده است.

رئیس مجلس در عین حال خاطرنشان کرد: این فرصت در صحن مجلس هست که در جریان بررسی جزییات نمایندگان پیشنهادات خود را ارائه دهند.

علاوه بر نعمتی، محمد دهقان عضو کمیسیون حقوقی و قضایی هم با ارائه تذکر آیین نامه ای به استناد مواد ۱۴۸، ۱۵۳ و ۲۱۸ آیین نامه یادآور شد: در مجلس قبل نیز رئیس مجلس در پاسخ به تذکر غلامرضا مصباحی مقدم مبنی بر اینکه چرا گزارش کمیسیون تلفیق در صحن مجلس قرائت نمی شود گفته بود نمایندگان ۱۰ روز فرصت بررسی دارند.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: نظر قبلی ام را به یاد ندارم اما بررسی می کنیم اگر راهی هست اعمال کنیم.



دیدگاهها بسته شده است.