«کلاغ» بر سر مردم فرود می‌آید؟ + تیزر

به گزارش عرصه، سمانه زندی‌نژاد درباره‌ی نمایش «کلاغ» می‌گوید:‌ «هر نمایشی در پی تاثیرگذاری بر مخاطب است. سال‌ها از گفته اوژن یونسکو می‌گذرد که گفته بود تئاتر باید همچون چماقی بر سر مخاطب فرود آید. در زمانه‌ای که احساساتِ آدمی تحت تاثیر رسانه‌ها و دنیای مجازی به کرختی افتاده، چگونه می‌توان احساسات را برانگیخت؟ چگونه می‌توان هیجان‌های سطحی و مقطعی را کنار زد و خود را در اصیل‌ترین شکل بر روی صحنه دید؟»

او با اشاره به اینکه نمایش «کلاغ» نوشته دیوید هروئر نمایش دهنده خود ماست، اضافه می‌کند: « این اثر نشان دهنده تلاش ماست برای پذیرفتن مسئولیت‌های انسانی و البته فرارِ ما و شانه خالی کردن ما از پذیرفتن این مسئولیت. خشونتِ جاری در زندگی ما دیگر خشونتی از جنس خونریزی و خون آلودی نیست. خشونتِ امروزِ زندگی ما، نادیده انگاشتنِ یکدیگر است؛ نظاره کردن یکدیگر و خاموش ماندن است. آن هنگام که سکوت می‌کنیم و بدون خداحافظی (مثل مردِ نمایش کلاغ) فرار را بر قرار ترجیح می‌دهیم و ترجیح می‌دهیم در شلوغی جمعیت گم شویم.»

به گفته وی «ما تماشاگران زندگی، در یک لانگ شات و از فاصله‌ای دور به زندگی خود می‌نگریم. انگار دیگر جرئت تماشا کردن خودمان را از فاصله نزدیک نداریم.»

این نمایش که نوشته دیوید هروئر و ترجمه وحید رهبانی است، از ۲۲ آذر ماه در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است و در آن مرتضی اسماعیل کاشی و سهیلا گلستانی بازی می‌کنند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به محمد قدس مدیر تولید، شیما میرحمیدی طراح صحنه و لباس، طراح نور صبا کسمایی، کاوه ستاری طراح صدا، صادق زرجویان طراح پوستر و بروشور، طراح گریم لیلا سرنی، مهدی آشنا عکاس و روح‌الله زندی فرد مدیر اجرا، مشاور رسانه‌ای و تبلیغات اشاره کرد. همچنین مجید عبدی دستیار و برنامه‌ریز، الهه برادران و نوشین طهماسبی گروه کارگردانی و مهرشاد دهنو مدیر صحنه هستند.



دیدگاهها بسته شده است.