به دادگاه کشاندن گوگل به دلیل نصب برنامه جاسوسی از کارمندان

فناوری اطلاعات > اینترنت – یکی از مدیران گوگل در بخش محصولات این کمپانی را به اتهام جاسوسی از کارمندان به دادگاه کشاند.

به گزارش عرصه، وی با حضور در دادگاه عالی کالیفرنیا در سان فرانسیسکو اعلام کرد برنامه جاسوسی داخلی در گوگل طوری تعریف‌شده که کارمندان را برای جاسوسی علیه یکدیگر ترغیب می‌کند.

این برنامه ظاهراً برای این تعریف‌شده که کارمندان دیتای داخل کمپانی را به‌اصطلاح لو ندهند و برای رسانه‌ها نفرستند اما در این برنامه یک کارمند می‌تواند چُغُلی کارمند بغل‌دستی خود را کرده و علیه وی گزارش دهد. شاکی می‌گوید این برنامه افراد را داخل کمپانی ترغیب به فضولی علیه یکدیگر می‌کند که این موضوع باروح رفتار سازمانی در گوگل در تضاد است.

البته طبق قوانین داخلی به اشتراک‌گذاری دیتای کمپانی حتی با مشاوران گوگل و نوشتن داستان درباره زندگی و کار در گوگل و یا توصیف محیط کاری نیز ممنوع است و کارمندان ازاین‌گونه کارها منع شده‌اند و اگر قرار باشد چیزی را درباره گوگل منتشر کنند، باید با مدیریت ارشد قبل از آن تماس بگیرند تا تأییدیه های لازم را دریافت کنند.

اگر گوگل در دادگاه محکوم شود باید ۳٫۸ میلیارد دلار جریمه بپردازد چراکه ۱۲ مصوبه ایالتی را نقض کرده است و ۷۵ درصد از این مبلغ به ایالت فدرال کالیفرنیا می‌رسد و ۲۵ درصد از مبلغ جریمه نیز بین ۶۵ هزار کارمند گوگل توزیع خواهد شد و به هر کارمند ۱۴۶۰۰ دلار خواهد رسید!

۵۶۵۶



دیدگاهها بسته شده است.