نقل قول های کریمی قدوسی از سخنان ظریف مخدوش و گزینشی است


سخنگوی وزارت خارجه گفت: نقل قول کریمی قدوسی از سخنان وزیر امور خارجه کاملا نادرست، مخدوش و گزینشی است و به منظور بهر ه برداری های خاص تحریر و تنظیم شده است.

به گزارش عرصه، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن رد اظهارات کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درخصوص سخنان ظریف در جلسه اخیر این کمیسیون اظهار داشت:

نامبرده از قضا در آن جلسه حضور نداشتند و نقل قول ایشان از سخنان وزیر امور خارجه کاملا نادرست، مخدوش و گزینشی است و به منظور بهر ه برداری های خاص تحریر و تنظیم شده است.

قاسمی تاکید کرد: نقل قول های منتشره وارونه جلوه دادن واقعیات و اظهارات وزیر امور خارجه بوده و این ناراستی در بیان و نقل قول با راستی سخنان وزیر امور خارجه در تضاد کامل قرار دارد.

 وی افرود: چنین اقدامی ناروا و دور از شوون اخلاقی است که تمامی ما باید به آن متخلق و پایبند باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه جناحی و سیاسی کردن مسائل ملی را خلاف مصالح کلی کشور و امنیت ملی برشمرد و اظهار داشت: نقل قول مطالب صحیح از جلسات محرمانه هم بر خلاف مصالح و امنیت ملی کشور است؛ حال آنکه نقل قول های نادرست ،صد درصد خلاف اخلاق و مصالح کشور و نظام تلقی می شود.

گفتنی است کریمی قدوسی ظهر امروز با اشاره به برخی اظهارات ظریف در جلسه روز دوشنبه کمیسیون امنیت ملی گفت: آقای ظریف در این جلسه با صراحت گفت که من اعتراف می‌کنم که اشتباه کردم و به حرف جان کری اعتماد کردم، اگر استراتژی خودم را دنبال می‌کردم، اکنون با مشکل مواجه نمی‌شدم، می‌پذیرم که اشتباه کردم و مسئولیت آن را قبول می‌کنم، ما با صحبت و قول آقای کری اظهارنظر کردیم، به جان کری بعد از نقض عهد اخیر که درخواست مذاکره در ایتالیا را داشت، گفتم که شما کاری کردید که حضور من با شما در یک شهر غیرممکن است.



دیدگاهها بسته شده است.