پکن آماده همکاری با مسکو در زمینه مبارزه با تروریسم است


رئیس جمهوری چین با ارسال پیام تسلیت خود به مناسبت ترور سفیر روسیه در آنکارا، از آمادگی کشورش برای همکاری با مسکو در زمینه مبارزه با تروریسم خبر داد.

به گزارش عرصه به نقل از تاس، رئیس جمهوری چین از آمادگی کشورش برای همکاری با مسکو در زمینه مبارزه با تروریسم خبر داد.

بر اساس این گزارش، «شی جین پینگ»، رئیس جمهوری چین صبح امروز با ارسال پیامی به مناسبت ترور سفیر روسیه در آنکارا، ضمن ابراز تاثر و تاسف خود از این حادثه گفت که کشورش آماده همکاری با روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم است.

رئیس جمهوری چین در پیام خود آورده است: طرف چینی تمایل خود را برای گسترش همکاری ها با روسیه و جامعه بین المللی در جهت مبارزه با تروریسم و به نفع امنیت عمومی اعلام می کند.

در ادامه این پیام که در وب سایت رسمی سفارت چین در مسکو منتشر شده، آمده است: من از حمله تروریستی در آنکارا که منجر به مرگ «آندری کارلوف»، سفیر روسیه در ترکیه شد متحیر شده ام. طرف چینی به شدت حمله تروریستی ظالمانه علیه این دیپلمات را محکوم می کند. از طرف دولت چین و مردم و خودم، این واقعه را به خانواده و دوستان آندری کارلوف تسلیت می گویم.

گفتنی است این پیام رئیس جمهوری چین پس از اظهارات شب گذشته «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه که خواستار همکاری کشورهای دیگر با روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم شده بود صادر شده است.



دیدگاهها بسته شده است.