شهریان: از سیستم اداری بازنشسته شدم نه از ورزش زنان/خستگی ۳۰ ساله‌ام به نتیجه رسید

رباب شهریان در گفت‌وگو با عرصه در رابطه با اعلام بازنشستگی خود از وزارت ورزش و جوانان افزود: من در زمان دکتر گودرزی درخواست بازنشستگی دادم و وی نیز موافقت کرد اما به خاطر تغییر و تحولاتی که در ساختار وزارت ورزش اتفاق افتاد این مساله به وزیر جدید مسعود سلطانی‌فر محول شد و طی نشستی که با او داشتم اعلام کردم که دوست دارم بازنشسته شوم و وی نیز موافقت کرد اما به من گفت باید تا مشخص شدن فرد دیگری در این پست صبر کنم. بنابراین این مساله تا به امروز طول کشید تا محمدیان امروز جایگزین من در پست معاونت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان شد.

او در پاسخ به این پرسش که با توجه به تلاش‌هایی که شما درخصوص حضور زنان بسکتبالیست در عرصه‌های بین‌المللی داشتید آیا تصور می‌کنید این مساله منتفی شود و یا این که این حضور قطعیت پیدا خواهد کرد؟ خاطرنشان کرد: من به جامعه زنان بسکتبالیست قول می‌دهم این  پروسه به‌زودی حل خواهد شد و هیچ مشکلی برای حضور زنان بسکتبالیست در عرصه‌های بین‌المللی وجود نخواهد داشت. البته این مساله از طرف محمود مشحون، رییس فدراسیون بسکتبال در حال پیگیری است و خود من نیز که عضو کمیسیون ورزش زنان آسیا هستم، رایزنی‌های لازم را انجام دادم تا بحث حضور زنان در رشته‌های مختلف ورزشی در تمام نهادهای بین‌المللی عملیاتی شود. این مساله زمان‌بر است اما مطمئنم که حل خواهد شد.

شهریان هم‌چنین در رابطه با حضور محمدیان به عنوان معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد: به هر صورت انتخاب وی بر اساس صلاحدید وزیر ورزش و جوانان بوده است و با توجه به حساسیتی که به موضوع ورزش بانوان دارد من این توانمندی را در او می‌بینم که بتوانم گام‌های خوبی را در جهت رشد ورزش زنان بردارم. ضمن این که او نسبت به ورزش زنان ناآشنا نیست و تا به امروز زحمات زیادی در این عرصه کشیده است.

معاون پیشین امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که از مهم‌ترین مشکلات ورزش بانوان چیست؟ افزود: به اعتقاد من باید در اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی جایگاه ورزش بانوان به جد دیده شود و روی بحث بانوان تمرکز بیش‌تری صورت بگیرد تا این جایگاه در آینده تقویت شود. من مطمئنم محمدیان چون خود عضو کمیسیون تخصصی زنان است روی این مساله تاکید ویژه‌ای خواهد داشت و به وضوح چالش‌های ورزش زنان را می‌داند و با حمایت‌های سلطانی‌فر تلاش خواهد کرد این مشکلات به حداقل برسد. من نیز تا جایی که بتوانم سعی می‌کنم او را در این مسیر حمایت کنم.

وی هم‌چنین پیرامون این پرسش که آیا اعلام بازنشستگی شما به معنای خداحافظی شما از ورزش زنان است؟ توضیح داد: من در حال حاضر عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک هستم و تا دی سال آینده در این مسوولیت خواهم بود. ضمن این که باید بگویم من اگر اعلام بازنشستگی کردم این بازنشستگی به معنای خداحافظی از ورزش زنان نیست. ورزش زنان دغدغه فکری من است و در ۳۰ سال حضورم در حوزه ورزش بانوان سعی کردم در جهت توسعه و پیشرفت این حوزه گام‌های موثری بردارم و فکر می‌کنم امروز ورزش بانوان جایگاه خود را به خوبی پیدا کرده است.

شهریان اضافه کرد: به هر صورت در سیستم اداری بازنشستگی وجود دارد و این بازنشستگی به معنای خداحافظی از ورزش بانوان نیست بلکه من در هر کجا که باشم، دغدغه اصلی من ورزش زنان خواهد بود.

او در پاسخ به این پرسش که اگر بخواهید به عملکرد خود در طی این سه سال نمره بدهید چه نمره‌ای خواهید داد؟ گفت: من به خودم نمی‌توانم نمره بدهم. جامعه ورزش زنان باید این نمره را برای من تعیین کند. آن‌هایی که در این سه سال چه در حوزه مربیان، ورزشکاران، داوران و سایر قسمت‌ها سعی کردند با تلاش و عملکرد خود ورزش زنان را به جایگاه خوبی ارتقا دهند. اما من معتقدم در طی این سه سال ما شاهد رشد و شکوفایی خوبی در ورزش زنان بودیم و خیلی از چیزهایی که در گذشته رویا بود، در طی این سه سال به واقعیت پیوست.

معاون پیشین امور بانوان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: یکی از نگاه‌های اساسی که باید معاونت جدید به آن بپردازد، نگاه سلامت‌محور و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است. محمدیان باید بتواند ورزش زنان را در جامعه نهادینه کند و در جهت کاهش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در این حوزه و مشارکت حداکثری زنان در ورزش همگانی و قهرمانی گام بزرگی بردارد. البته در حال حاضر پیشرفت‌های خوبی در هر دو حوزه داشتیم ولی به هر صورت اگر بخواهیم در آینده این رشد ادامه داشته باشد، باید فرآیند توسعه در هر دو زمینه همگانی و قهرمانی دیده شود.

وی در پایان گفت: خستگی ۳۰ ساله من از حوزه ورزش زنان با حمایت‌ رسانه‌ها امروز به نتیجه رسید. جا دارد بگویم تا زمانی که زنده هستم در خدمت ورزش زنان خواهم بود.



دیدگاهها بسته شده است.