عزت نفس جانبازان نشان از عمل خالصانه آنان دارد

به گزارش عرصه، منطقه کردستان، عبدالمحمد زاهدی، در دومین گردهمایی و پایش سلامت جانبازان قطع نخاعی که امروز، دوم دی ماه در مجتمع ایثار برگزار شد، اظهار کرد: اگر جانبازان ما دچار کمبود و مشکلات باشند باید احساس شرمندگی کنیم و حل این مشکلات باید در اولویت امور قرار گیرد.

وی افزود: عزت نفسی جانبازان نشان از عمل خالصانه آنها و تقدیم همه زندگی برای دفاع از نظام، کشور و مردم خود دارد که در این راستا مرتفع کردن مشکلات آنها وظیفه سنگین بردوش مسئولان است.

استاندار کردستان بیان کرد: هیچ جانباز و ایثارگری نباید از مطرح کردن کمبودهای خود و خانواده‌اش خجالت بکشد چراکه رفع مشکلات این قشر فداکار و بزرگوار وظیفه نظام و دولت است.

وی عنوان کرد: اگر تمامی مشکلات و کمبودهای جانبازان و خانواده‌های آنان نیز حل شود باز هم ما در قبال شما مسئولیم و همواره بدهکار شما هستیم.

زاهدی اعلام کرد: جانبازان دین خود را نسبت به مردم و کشور خود انجام داده‌اند و  تا اخر عمر این شرایط سخت جسمی و روحی را تحمل می‌کنند که امیدواریم همواره سایه این عزیزان بر سر خانوادهایشان باشد.

وی بیان کرد: در ارتباط با مسائلی مانند مناسب‌سازی محیط، این موضوع در سه بخش مطرح خواهد شد مانند داخل خانه‌ها، ادارات دولتی مانند بنیادشهید، بانک و سایر اماکن که بیشترین ارتباط را با جانبازان دارند و مورد دیگر محیط شهری بوده که همواره برای جانبازان مشکلاتی را به همراه دارد.

استاندار کردستان با ابراز تاسف از اینکه  در گذشته در احداث ساختمان ها و فضای شهری به معضلات و مشکلات معلولان و جانبازان توجه نمی شد، تصریح کرد: امیدواریم از این پس در طرح‌های محیط شهری و ادارات برای جانبازان نیز محل‌های مناسبی طراحی شود.

وی افزود: طراحان و معماران در بسیاری از طراحی های خود به معلولان توجه نمی‌کنند، به طور مثال در عابر بانک‌ها و یا تلفن‌های عمومی به دلیل ارتفاع زیاد جانبازان نمی‌توانند از آن استفاده کنند و تصحیح این عیوب و مشخص کردن مکانی تنها برای معلولین و جانبازان قطع نخاعی بسیار ضروری و مهم است.

زاهدی با اشاره به گلمندی یکی از جانبازان در رابطه با نبود استخر مناسب در شهرستان‌ها، بیان کرد: در مرکز استان استخر مناسب وجود دارد، و در شهرستان سقز یک استخر در حال ساخت وجود دارد که مربوط به اداره‌کل ورزش وجوانان است و اواخر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار کردستان در پایان یادآور شد: جانبازان باید مشکلات را به گوش مسئولان برسانند و همه مسئولان نیز در اصرع وقت مشکلات را بررسی و مرتفع کنند.



دیدگاهها بسته شده است.